Lite tidsfördriv...

Ja, helgen har gått med rasande fart, har varit barnvakt eller är fortfarande åt min lillebrors pojkar. Han och Gun har varit och förlustat sig i stora staden och lyssnat på ACDC...Fick ett sms på lördagkväll att de satt och åt thaimat (tror jag det var)
Njut och ha kul skickade jag iväg på mobilen och själv somnade jag efter hundra bokläsningar för de tre pojkar, som jag hade bäddat ner på madrasser i rummet. Mitt barnbarn ville ju förståss också sova över hos oss...då allt var så spännande och roligt med "storpojkan"...
Och det "pruttades" lite här och var efter kvällens kexchokladsdricksgodisätning som pågått under kvällen.
Så jag vaknade sisådär runt  halvåtta-tiden på söndagsmorgonen med pigga, glada, överenergiska  och hungriga barn omkring mig...
Imorse vaknade jag också av att jag spratt upp ur sängen och undrade vad det var för en karl som låg bredvid mig.
Jag låg på fel sida om sängen och såg min make ligga i en annan vinkel, så jag blev förskräckt.
Kan jag vara för överansträngd tro....
Nåväl, har man inget bättre för sig en måndagmorgon på sin fikarast, så kan man ju hålla på med såna här lekar, som nedan..
Var lite ansträngande det här....hi, hi..


1) Vad heter du? Berit
2) Ett ord på fyra bokstäver: Bröd
3) Flicknamn: Beda
4) Pojknamn: Bror

5) Yrke: Bagare
6) Färg:
Brun
7) Klädesplagg: Bolero

8) Mat: Bruna bönor
9) Sak i badrummet: Balsam
10) Plats/stad: Beirut
11) En orsak att vara sen: Blixtlåset hakar upp sig 
Något man skriker:
Bra
13) Film:
Bröderna Lejonhjärtat
14) Något man dricker: Bailys (hur fasen stavas det..)
15) Band: Back street boys
16) Djur: Björn
17) Gatunamn: Brunkullagatan
18) Bil: BMW

19) Sång: Babylon sister (steely dan)
20) Aktivitet med mer än en deltagare: Brevskriveri

 

Kommentarer
Postat av: Jannike

Fasen vad lätt det verkar vara med bokstaven B då

;-)

2009-02-23 @ 15:51:03
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Marianne

Kul med maken på "fel" sida.Jag skulle också bli förskräckt om det hände mig!

2009-02-23 @ 20:14:53
Postat av: ewa

Ha,ha alldeles för lätt bokstav- prova med D som i Dolores vetja!

2009-02-23 @ 20:21:54
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0