Nypremiären en succe och jag är egotrippad...

Pratade med min käre make idag, numera "nunna", och han var alldeles uppihejsan uppe i det blå då han berättade att  nypremiären av Allt för byn på Intiman hade gått superbra. Jag är så glada för deras skull och jag förstår verkligen att de är speedade nu när det händer så mycket omkring dem.
Jag själv känner mig väldigt egotrippad nu, då jag  bara tänker på mig själv då jag är ute och går och lagar sund mat och orkar jag inte göra nån mat , får Emma laga eller så bjuder jag bort mig själv till mina äldsta barn. Det är jättehändigt!!!!!

Idag håller jag på att tömma köksskåpen för här skall det nu målas om, ALLT i köket. En ny matta skall så småningom läggas in, nya bänkskivor osv, ja det skall bli riktigt fint. Så jag passar på nu att göra så mycket jag kan själv... (bosse får spader om han läser det här) Men nu är han ju inte hemma, så nu kan jag greja och möblera om hur mycket jag vill själv.  Men jag skall låta hans "lekrum" vara....(kanske).
Så jag säger bara till min man -  att njut nu så länge du får bo på hotell och njut av den härliga hotellfrukosten, njut av att du får städat och bäddat varje dag och att bara kunna lyxa till sig och gå ut och äta.  (avundsjuk jag....nähä....hm....hm...hm).
För om två veckor, kommer du med snickarbyxorna på och uppeidetblå att behöva spackla, måla och kanske sätta upp lite fina tapeter köket.  Att tapetsera är inte min grej, (fast jag kanske skall försöka igen), jag försökte en gång, utan hjälp, och jag var så stolt när det var färdigt och jag väntade febrilt som en liten unge tills Bosse skulle komma hem och SE vad jag hade varit duktig. Jag var så glad över att det var så fint.
Han blev istället, nja, galen och tyckte att jag skulle gett faaan i tapetseringen och låtit honom gjort färdigt istället.
Men varför sa jag med tårar i ögonen, varför Bosse, jag har ju varit så duktig.... Icke dä, sa han med en sådär genomskärande halvgalen  skakig röst, ungefär som att han skulle kunna ha vräkt ur sig alla inälvorna fast sådär tyst, -  du har ju för helve...vänt tapetAAAAN upp och ner...... jag bröt ihop....
Jag var snäll en hel dag efter detta och jag blev förlåten ganska fort faktiskt....eftersom jag gjorde en extra god middag.....
Godmiddag !!!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja du ...vad ska man säga... jag tror nog att du skulle kola in tapetmönstringen nästa gång;-)

Ha det skönt, och NJUT!!

Kram från din Jannike

2008-01-12 @ 17:39:01
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Gun

HAHAHA! Ja jag vet att Bosse är bra på att tapetsera, han behöver dessutom ingen stege. ;-)
Men jag visste inte att du var så dålig på det! (OBS! Jag skojar)
Kul att det gick bra, jag ser fram emot nästa helg!

2008-01-12 @ 21:19:58
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är sjuk mamma.. o i den andra blogg inlägget helt fucking jävla sjuk craxy haha

2008-01-13 @ 19:06:38
Postat av: Broder Kent

Är det så att du blir less så kan du komma ner till Svenljunga och måle, spackle och fixa. Om du vill alltså?!!!!!!

2008-01-13 @ 23:08:55
Postat av: Berit

Hej käre storebror ! Jag längtar efter er... så jag får väl ta med mig spackelspaden och komma ner.
Kram från "lillsyrran"

2008-01-14 @ 09:25:44
Postat av: Gun

Men låt henne för all del inte tapetsera! ;-)

2008-01-14 @ 20:13:48
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Bosse Nunna

Har numra gått från att spackla och måla väggar till att spackla och måla mig själv ;-)
Hälsn maken

2008-01-15 @ 11:42:13
URL: http://bluesbosse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0