Målning och "brandgult"....

Nu är de första köksskåpen målade, inuti, det blev fint. Blev lite sur på Pojken (katten) för när jag stod och gjorde sista penseldraget så hoppade token upp och la sig på en av de nymålade hyllorna.
Jag fick ur mig ett sorts skrik, att han skulle gå ner, där jag stod balanserad på köksbänken med penseln i högsta hugg.   Pojken  tittade så kärleksfullt mot mig fast jag var arg.
Sen hoppade han ner och överallt hade det fastnat en massa katthår!!!! Jätteroligt !!!
 Det var bara till att peta bort håren och kladdig blev jag.  Samtidigt lägger sig Pojken vid mina fötter och slickar mig mellan tårna och smeker mig runt fötterna med en blöt nos. Och jag som är så kittlig ! och kissnödig som jag var också....panik till toan och sen åkte Pojken ut genom altandörrn.............

Brandgult ja, jag hör aldrig någon säga brandgult nuförtiden. När jag var liten så sa man alltid brandgult om färgen,nu säger man orange.
Vad beror det på egentligen, finns inte färgen brandgult längre eller är det för omodernt att säga det ! 
Brandgult är en bättre beskrivning på färgen än orange tycker jag..Och hur kom jag in på det här nu då .......hm....hm.... för mycket inandning av lacknafta kanske eller ....
Gokväll !


Kommentarer
Postat av: Jannike

ja brandgult.... låter det bättre??? ja kanske... men det låter som nåt man bara inte säger längre, eller hur... nåt man sa när man var liten typ...;-)

Vicken kisse - retar matte som attan.... Vill ha uppmärksamhet, eller???? Här hemma är det Ozzy som är sjuk i huvét... ha ha...

Kram!!

2008-01-16 @ 23:13:16
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Jannike

Försöker komma in på hotmail för att skriva till dig men det är stört omöjligt ikväll....

Kramis!!

2008-01-16 @ 23:16:43
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Emma

Mamma du är sjukast och roligast =)
du skriver så bra och roliga bloggar, man får sig alltid ett gott skratt !

2008-01-18 @ 02:11:49
Postat av: Gun

Katter ÄR knäppa, det bara är så. :) Lego försökte hoppa upp i Sörens knä en lunch häromdagen fast där inte fanns nån plats så han landade i tallriken och rev ner den på golvet.....

Det finns
så många ord som ändras, jag vet inte varför. Och färger är ett kapitel för sig, läs en modekatalog så får du se! Mullvad, petrol, anis....vad är det för färger?!

2008-01-18 @ 09:18:55
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Catarina

kommer du ihåg lejongul då?

2008-02-02 @ 18:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0