Julen är över.....

Jul och nyåret är nu över, släkten har farit hem, Bosse har börjat jobbat och tiden har bara snurrat iväg.....och det känns tomt..
Men jag har kvar min kompis Catarina från Västerås här och jag har fortfarande jullov, så det känns härligt.....
Men allt stök, pyntning, matlagning och allt vad det nu är innan jul som man hållit på med, går så fort över.
Man har  umgåtts, skrattat och haft det allmänt mysigt och det känns då som att hela julen aldrig kommer att ta slut och svisch så är allt över, det är det som känns tomt.
Mycket kul har jag haft med min släkt och två härliga spelningar har jag också hunnit med under julhelgen. Först var det med trion i Böle, som var en fantastisk spelning och det är ju så kul att kunna få ha den här musikgemenskapen med sin son Per som spelar bas i trion. I vanliga fall är han en hårdrockstrummis. Det måste vara härligt att kunna spela på flera instrument. Jag skulle vilja lära mig.. Jag fick ju en mandolin av min käre make och jag har ju lovat att jag skulle lära mig att ta några ackord, men icke har det blivit av än....
På nyårsdagen sjöng jag i kyrkan  med mina musikerkompisar och  det var helt otroligt att bara få "vräka" ur lungorna och sjunga i denna härliga akustik. Det bästa var att min pappa och "styv"mamma Harriet var där och lyssnade, det är inte ofta. Min pappa tycker väldigt mycket om Amazing grace fick jag veta och som tur är så har vi den låten på reppen, så det kändes alldeles speciellt för mig då vi sjöng den låten.
Nyårskonserten vi hade i Ragunda kyrka var så mäktig, det var i princip fullsatt och Alla som var där hade betalat för att gå och lyssnat på VÅR konsert, det är en häftig känsla. Och tänk alla kramar man fått och de som ringt och tackat för en fin konsert, ja, jag blir så rörd....
 Vi har ju dock endast bara sjungit tillsammans  på två konserter tidigare så det här kändes lite speciellt. Så tack både till Lennart, Mattias, Lena, Kristin, Eva-Lena och Ljudkillen Lars för en otroligt rolig och känslosam konsert som vi fick göra tillsammans.....
Jag tror att jag nu skall gå och svälja några  vitpepparkorn och kanske ta en hutt whisky, därför att nästan alla nära och kära ligger i "kräksjuka" fy f.........säger jag.....

Kommentarer
Postat av: Jannike

Usch för kräksjuka!!!

Ja det måste vara upplyftande att få göra nåt sånt som ni gör - att vet aatt man har en gåva som får människor att njuta.... fantastiskt!!

Och visst ta julen slut ALLDELES FÖR hastigt och abrupt, som utan förvarning.... känns som om tiden snurrar på alldeles för fort.

Kram!!

2008-01-03 @ 12:15:00
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Gun

Ja en whisky kanske hjälper, tror du det?
Jag har en ny blogg, du är välkommen....

2008-01-03 @ 22:03:46
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Broder Kent

Ja nog fasen fick du rätt vad gäller "sprackaralla". Det var nog tur att jag inte satt i körka när det satte igång. Kentan nästa dag och Amparo nu idag. Men vi fick ju i varje fall höra Er i Böle, bra kul och mysigt.
Tack för den här gången, vi hörs!
Ps. nu ska jag gå igenom bloggen din och se om jag ska kommentera något. DS
Puss/Brorsan

2008-01-04 @ 01:50:49
Postat av: Maggan

Hej Berit! Tusen Tack för en underbar konsert, den var magisk ocg du var underbar!! Som vanligt...
Jag vet inte om jag nämnt för dej att jag stängt min blogg. Vill du läsa den skicka ett mejl till mej så får du mitt lösen!! Kramar i massor!!!!
[email protected]

2008-01-05 @ 19:00:24
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0