"Flummiga" jag....

På Torsdageftermiddan  för en vecka sedan, så anlände Emma och jag till Sthlm.
På kvällen var vi bjudna till  Intiman för att  titta på Allt för byn showen.  Vi  skulle få sitta på läktaren, var det sagt......
Glad i hågen anlände vi till Intiman, pratade lite med folket där  bakom scenen och sen så skulle vi leta  oss upp och ut i en massa skrymslen och vrår upp till läktaren.
Jag gick lite före, och mitt lokalsinne är ju inte det bästa, men till slut så  fick jag då klättra upp i en ganska så brant stege.
Jag kom fram till ljusrummet och sen så var det stopp. Jag såg ingen annan dörr heller ut därifrån så jag tänkte att Jaha det är alltså här jag/ vi  skall stå och titta på showen.  Hm....och vart skall jag kunna se nåt ?????
Detta ljusrum var mycket litet, (fick nästan lite cellskräck ) men  ett LITET smalt fönster upptäckte  jag och jag tänkte aha....där skall jag stå.... 
Jag kunde med nöd och näppe se ut och ner mot scenen. Kort som jag är, så fick jag stå på tårna och jag försökte göra mig så smal och lång och försökte så gott jag kunde få till en bra och bekväm ståställning. Hur skulle jag orka stå här i nån timme tänkte jag.... Men man ska inte klaga......
Och där stod jag som ett fjån och tittade ut med näsan tryckt mot fönstret och vinkade till Bosse som skymtade förbi där nere.  Men inte såg han mig och tur var väl det............
Emma kom strax efter mig uppför trappan och undrade varför jag stod där och såg löjlig ut ?
- Jamän, vi ska ju se showen säger jag....så vi gett nå stå hänan då..... för vad ska vi stå annars.....  
Men Herregud mamma, vi ska väl inte stå där och titta, utan vi måste ju gå ut genom dörren där ....
Hm .........jo det är klart, jag hade inte sett denna lönndörr....hm
Så helt plötsligt då vi öppnade den lilla, lilla  dörren och klev ur det lilla, lilla rummet så kom vi då ut på den stora,stora läktaren. Där  fick vi sitta nästan helt för oss själva. Så det var bara till att vräka ut sig......och må gott !!!
Gokväll......


Kommentarer
Postat av: Jannike

F-n du är ju inte sann!!! Det där hade jag inte en aning om!!! Toka!!!

Kram från mig//Jannike

2008-01-31 @ 20:48:44
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Berit

Ja du Jannike! Jag är ju lite tokig jag....

2008-01-31 @ 21:06:41
Postat av: Ove H

Hahaha, du är bäst Berit!

2008-02-01 @ 16:25:25
Postat av: Berit

Hej Ove !
va kul att du är in och läser min blogg.
Kom nån gång, vet ja, å ta en kopp kaffe !

2008-02-01 @ 19:07:38
Postat av: Åsa Roos

Hejsan! Även jag kikar in och "tjuvläser" ibland.
(Den där stegen på Intiman är inte kul....)

Ha det gott!

2008-02-04 @ 11:18:05
Postat av: alias Kvasthilda

Vad är det för danskurs du ska börja? *nyfiken*

2008-02-04 @ 11:50:42
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0