Det började med spyflugan och sen....

När grannen och jag satt på altanen och  slöpratade över en kopp kaffe, så fick vi plötsligt syn på en äcklig spyfluga...
Usch och blä, det var en sån där äcklig fluga som normalt skall hålla sig inom områden som "kasan" eller på nåt gammalt utedass och inte på mitt bord, på min altan....

Samtidigt så segar sig en "trött" geting fram på bordet, den hade nog snart sett sina sista dagar...
Tänk att en kort sommar är en hel evighet för denna lilla otäcking  ja, det är märkligt tyckte vi....med djurlivet...

Det var nu vår sjukhumor och livliga fantasi började accelera, om funderingar om livet och döden, om vad som händer med oss vid nästa liv.
Tänk om man helt enkelt till slut blev ett djur... Men först så måste man bestämma sig för vilket djur man vill vara.... Tänk vad läskigt och hemskt !
Djur och människor kan faktiskt vara lika, utseendemässigt och t o m göra vissa saker lika....
En hund jag känner, kliar sig i örat precis likadant som sin husse. Och dessutom när de kliar sig i örat så låter de också precis likadant. Märkligt !
Och ofta har jag sett att hundar är lik endera matte eller husse.  Det kan se ganska kul ut......att likheten är så slående..
Undrar vad jag skulle välja för hund, om jag kunde ha en.......En pudel kanske........
Nåväl....tillbaka till det här med djurvalet nu.....
Man kanske skulle välja att bli en apa...då det kanske skulle vara rätt så kul att kunna svinga sig upp i träden, lätt som en fjäder, käka banan och en och annan lus....Usch....
Grannen tyckte jag skulle passa till en ödla, en speciell ödla vars namn hon inte kom på.....
På en zoologisk affär hade hon stött på denna ödla som satt och stirrade i godan ro i en glasbur...
Hon hade undrat om det gick att släppa ut den. Nej aldrig i livet hade dom svarat...rätt som det är så sticker den bara iväg blixtsnabbt och sen så yrar den bara omkring och sen så får man aldrig fatt på den...
Ja, hon fick senare erfara ödlan i buren och se hur tokig den var då, den bara spratt omkring, plötsligt...
Och så är du Berit tyckte hon- först är du lugn en stund och sen så är det full fart på dig......så det skulle väl vara passande....
Jag tyckte i alla fall att grannen skulle passa som en kameleont (stavas det så),  en sån där ödla, där ögonen går runt och som tar sig framåt med ett lugnt tempo, där armar och ben spretar åt alla håll, då den inte riktigt vet vad den är på väg och så skiftar den färg ofta. Min granne är konstnär, hon bara pratar färger och form hela tiden...så det vore väl passande...

Herregud, Nej nu är det slut på de här tokfunderingarna
Kvack.....öh, godnatt !!!


Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja visst finns det mycke´ galet å diskutera???



Kram i natten!

2008-08-28 @ 23:26:33
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Emma

hahah ni är knäpp ni

2008-08-29 @ 09:07:40
URL: http://memzz.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha =)



Jo han hälsar tack så mkt!!!

Nu sitter vi och väntar på mamma & kent, som är sena som vanligt =P

puss puss

2008-08-29 @ 21:52:01
Postat av: Lina

Sen var riktigt gott!!! =) och såå mysigt, tråkigt att tiden går så fort bara.

2008-09-01 @ 11:25:04
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Ann

Om jag skulle bli ett djur i mitt nästa liv så skulle jag vilja bli katt på Vikbäcken. Göra som jag vill, gå ut när jag vill, ligga inne i stugvärmen när jag vill och få maten serverad bara jag tittar lite bedjande på matte! Va enkelt det verkar! Mjaau från Ann

2008-09-02 @ 18:41:25
URL: http://dansann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0