Bygden....

                            GOKVÄLL !                                               
 
                                                                                      

Ja, här har vi nu suttit  hemma hos oss några stycken och kollat in programmet Allt för byn.
Ja det  är verkligen märkligt att se alla, nästan alla, som jag känner och speciellt konstigt är det
att se sin "gubbe" i Tv-rutan. Jag blir faktiskt rörd och tycker han är så "gullinuttig". Han blir mycket mer "gullinuttare" i Tv:n. Gud så löjlig jag är !!!! 
Men jag känner mig så stolt !!!! Jag känner mig stolt över att bo i denna vackar by också och i Tv:n såg det urtjusigt ut och jag tänkte - bor jag verkligen så här fint ?  Ja, det gör jag  och man blir ju "hemmablind", men det är faktiskt så fint här.....
Många gånger har jag  hört frågan - Hur har ni kunnat bo kvar här, ska ni inte flytta härifrån osv osv: 
Många gånger har jag haft känslan av att det skulle vara nåt "fult", ett misslyckande att bo kvar här, ja, att man på nåt sätt "blev kvar" här..  Och då har jag ju försvarat mig så gott det går och finna e rätta argumenten för att på nåt sätt övertyga. Så löjligt egentligen !
Inte ifrågasätter jag någon som bor på annan ort som från Stockholm t ex  om det inte är på tiden att du flyttar därifrån. Folk bor väl vart dom vill, jag bryr mig inte om det.....Nej, men så fort det handlar om att man bor på landet då kan man säga vad som helst.......Och även om man har valt att bo kvar här ,så har man väl inte suttit instängd här hela livet.. som en del kan tro...  Det är jättekonstigt  det där tycker jag!  
Men att vidga sina vyer, våga göra saker, förändra sig, flytta det är bra och nyttigt och det har jag sagt till mina barn, att åk iväg och pröva era vingar, om det är det ni vill, det är bara nyttigt och helt upp till er, och sen så är det inget mer med det....man kan inte hela tiden fundera på om huruvida jag har gjort rätt och fel, då blir man bitter,,,,och det är inte roligt. Nej man skall fånga dagen och leva i nuet och må gott......
Jag har många gånger velat bo nära havet, har flyttat lite och så,  men jag har känt mig hemma här.
Jag flyttade upp hit då jag var sex år från Sthlm, min mormor och morfar bodde här och jag minns vad härligt det kändes att få bo här.... 
Här har jag har min trygghet, mina kompisar, mitt arbete, ja, mitt liv. "Gräset är inte grönare på andra sidan ".  Tänk bara en härlig vinterdag, det är bara att sätta på sig skidorna och dra ut i skogen, packa ner lite gofika i ryggsäcken och bara njuta, må gott och lyssna till skogens musik. Och inte kostar det några pengar heller !!!
Det är helt gratis......kan det bli bättre, inte för mig i alla fall......
GODNATT !!!!!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej Berit!
Va roligt att få "hälsa på" hos dej! Jag tycker det är speciellt och väldigt personligt att få läsa någons tankar o funderingar. Jag vet också att det är kul att få en liten hälsning nu och då :-)
Snygg hemsida tycker jag!!
Kram från Maggan

2007-09-18 @ 19:37:19
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Hanna

Hej mammsen! När får jag läsa " loppiloo" ??? Ja nu är verkligen en natur njutare, skulle inte kunna se dig i ngn
storstad och fjäska runt med nån liten handväska. Nä go hammarn!! godnatt älskar dig!

2007-09-18 @ 22:55:37
URL: http://blogghanna.blogg.se
Postat av: Jannike

Hej där!
Kul att du börjat med bloggen nu; jättefin hemsida!
Kram!

2007-09-19 @ 09:07:10
URL: http://www.pyret07.blogg.se
Postat av: Emma

Som du ville, detta är min nya blogg mami !
Haha ja vissa vill bo här andra inte, du vet vad jag tycker va ? Om mig själv alltså, då menar jag inte alla andra.
Puss

2007-09-20 @ 22:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0