Middag hos Kerstin o Lennart....

Ja, nu är det Söndag och det lider mot eftermiddag, tänk att helgerna skall behöva gå så fort.....
I fredags hade vi Wille hos oss tills på Lördageftermiddag. Det är så härligt att ha honom här, jag njuter och ägnar all min tid åt honom då...
Lördagkvällen var vi bjudna till våra vänner Kerstin och Lennart uppe i Kullsta. Jag gick en promenad dit för då hade jag åtminstonde lite bättre samvete eftersom vi var bjudna på middag. Och jag vet att Kerstin är en hejare på att göra riktig god mat och mycket.
Vi fick varm smörgåstårta som det var en massa goda fyllningar i. Till efterrätt var det glass med maränger. Ja jag vräkte ju i mig förståss och jättemycket för det var så fruktansvärt gott.
Sen så hällde man ju i sig en hel del bersa på det och en massa onyttigheter som bl.a ostkrokar som jag är helt maniska på. Det var mums hela kvällen....
Kvällen blev förståss sen och vi kom nog inte i säng förrän vid två-tiden. Men vad gör det  egentligen ? Man skall njuta av livet och ta dagen som den kommer. Det är bara så synd att huvudet värker lite väl mycket idag, men jag känner mig rätt så pigg trots allt.
Per sitter i källaren och lirar trummor för fullt. Bosse är och tränar med ensembeln, Allt för byn och Emma är uppe i Pålgård. Pojken (katten ) har jag slängt ut på altan för han behövde komma ut i friska luften efter att ha  legat och sovit sen igår eftermiddag.  Så nu ska jag ta och göra en uppryckning här hemma och städa.......blä, men jag måste.......


Kommentarer
Postat av: Jannike

Låter upplyftande... med städning menar jag... själv har jag en blä-dag... Usch....det lackar... inte mot jul utan svetten... måste verkligen snart kallas "klimakterie-kossa".... ja, du, vilket fräscht inlägg;-)... men det är ju bara tillfälligt...

Kram!

2007-11-25 @ 14:10:33
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Emma

Hihi vilket skratt det blev =D
peran på pulkan

2007-11-26 @ 01:48:19
URL: http://muziq.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0