Det är mycket nu....

Nu kände jag verkligen för att skriva lite...lusten börjar infinna sig nu..
De sista månaderna har varit väldigt hektiskt, så hektiskt att jag har blivit lite sjuk av det faktiskt..
Även om jag  tycker att saker och ting är roligt, så kan det bli för mycket också...
För jag har verkligen haft en osannolikt rolig period i mitt liv..., mycket rolig!!!!!
Men jag tror ibland att jag är Stålmannen, även om jag periodvis är hypokondisk i många avseenden....
Jag vet verkligen vad ordet  "vitrockssyndromets"  innebörd och vad det innebär....
Jag har nyligen genomgått en hälsokontroll pga av att jag blev så yr och då är jag verkligen inte lätt att tas med.
Efter ett hypokondiskanfall hos läkaren och provtagningar så har väntan över resultatet över detta varit väldigt påfrestande för mig. Men det visade sig att det var bra, men blodtrycket har varit lite på topp, så nu är det promenader som gäller och att försöka varva ner en aning... 
Nåväl, nåväl....denna helg har varit hektisk också i många avseende. Fredagskvällen handlade om ett firande av en vän som fyllde år... Det blev en mycket roligt fest som slutade sent i säng.
På lördag slöt Rehnholms upp från Stan, de har varit hos oss hela helgen. Nicklas hjälper oss att installera en pellets och det är mycket som ska byggas i källaren.
Lördagkvällen slutade hemskt, Bosse fick det mycket besvärligt med astman eftersom han inte tål råluften som blir i källaren. Allt slutade otäckt med att distriktet fick komma hit och han fick hjälp med bl.a att  inhalera. Nicklas fick själv fortsätta snickring i källaren, Jannike och jag drack vin och gjorde Bosse sällskap med sköterska i soffan, där han satt och inandades och hade det jättejobbigt...Lyckligtvis så är han mycket bättre nu....
Idag sov vi ganska länge, åt en rejäl frukost...Nicklas snickrar på, Bosse vilar ynkligt i soffan och Jannike och jag tog en sväng på byn...Var upp till Jannikes föräldrar  och bulfikade, så jag har verkligen syndat idag...
Sen blev det en promenad runt kyrkogården och där jag planterade lite ljung...
Efter en god rejäl husmanskost, så bär det nu snart av för våra vänner hem till stan igen..
Men vi har haft det trevligt, fast det har varit lite turbulens..
Själv ska jag lite senare ikväll sätta mig ner och träna in lite nya låtar inför spelningen i  Sthlm den 24 oktober med The P.D´S...det skall bli skoj !
Gokväll ! 


Kommentarer
Postat av: Jannike

Kram å stort tack för en mysig helg - trots turbulens på flera sätt:( Hälsa sjuklingen!

2009-10-11 @ 22:39:28
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh vad kuuuul att ni hade kul iaf men synd att pappa blev sjuk då.. men kul att du hade en rolig födelsedagshelg !!!



Pusssss

2009-10-14 @ 23:20:20
Postat av: Anonym

Hej vännen!! farbror Bosse har redan tipsat Niclas... å den hade INTE krascaht, vår lilla hårddisk, den behövde lte vila oc ny energi bara... tror vi iaf - den funkar åtminstone hyfsat;-)



PUSS!!!

2009-10-26 @ 16:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0