Så härligt det kan se ut....

Jag är fortfarande inte riktigt frisk och jag orkar  inte så himla mycket faktiskt, även om jag vill. Jovisst försöka läsa lite,  men jag somnar hela tiden eller så ligger jag i soffan och tittar på Tv:n..
Dom här dagarna har jag fått tittat på precis vad som helst, ingen har sett  mig, brytt  sig i vad jag gör...Jag har bara kunnat vara precis som jag har känt mig där under mitt täcke med fårögon, med mitt halvfeta hår som spretat rätt upp. Och  jag har kunnat styrt över denna tv-dosa precis som jag velat  och jag har sett  precis vilket skräpprogram som jag velat sett.
Jag låg och halvslummrade med lite feberfrossa då jag vaknade upp av ett Finskt program som handlade om mat och trädgård...
Det var jätteintressant och ljuvligt att ligga och titta på..
Det handlade om ett par som såg ut att ha en störtskön tillvaro.  Han pysslade på i sin trädgård, skördade, sådde och skördade smålök, storlök, mellanlök, ja all sorts lök, (inte vet jag vad all lök heter), men det var från små till stora i varje fall.......... Men det var sparris och diverse grönsaker som han drog upp ur sin mullrika jord, där inte ett enda ogräs syntes till...Och naturligtvis så var kvinnan en otrolig kock också... Där stod hon i deras härliga trädgård vid grillen och hackade lök i 120 knyck  och hällde på diverse björksav, nötoljor och allt vad det nu var som låg i alla dessa fina burkar och såg smakrika ut och som de själva hade gjort. Och hon  bara hällde en skvätt där, hit och dit och smörjde in dessa godsaker och slutligen så slängde hon allting  på grillen.. Enkelt, fräscht och snabbt och vips så var middagen  färdig !  Bara sisådär...
Idag när jag kände mig så pass kry och inspirationen av detta program ännu  fanns kvar i min kropp och jag ville göra oss en god lördagsmiddag, för jag gillar verkligen att göra mat, ja då låtsades jag vara så där "galantiskmatlagerska".
Jag tog fram stekpannan och slängde i med lite olja, jag hade tyvärr bara rapsolja hemma, men det dög....
Sen svepte jag upp frysen och där låg ett paket med diverse frysta grönsaker i som jag slängde i pannan med laxbitarna.   Swisch !!! Och det puttrade så fint i min gryta och jag kryddade med allt jag hade i mitt kryddskåp.
Sen slängde jag fram päran  och formade potatisen till halvmånar, hackade vitlök och slängde i min andra stekpanna. Sen toppade jag grytan med lite oliver som fanns kvar i en burk och några droppar citron i.  Swisch !!!!
Sen öppnade jag påsen med hollandiesåspulvret (vet inte hur det stavas..) och för att få lite extra smak på den, så tog jag i en extra klick smör. Swisch !
Sen dukade jag för två, tände ljus, romantik i vårt kök och jag kände mig så nöjd med mig själv.
Nåväl,  jag har sett en del bra och inspirerande program dessa dagar och några av dessa program har satt lite griller i mitt huvud nu....om detta berättar jag mer en annan gång....
För jag känner att jag inte är riktigt frisk ännu, japp, jag är faktiskt riktigt svag, så nu ska jag lägga mig soffan.....
Trevlig lördagkväll......

Kommentarer
Postat av: n´Lennart

Meh! Du skriv ju int om he va gott eller int? Basta!

2009-03-14 @ 20:12:43
Postat av: Anonym

Precis..... va det gott eller?????? Lät ju så i alla fall!!!



Kram!!

2009-03-15 @ 18:04:33
Postat av: Jannike

Alltså.... det var jag!!;-)

2009-03-15 @ 18:05:22
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: beritdolores

Hej på er !

Japp, lördagsmaten blev jättegod..

Idag var maten "dovven", köttbullar, (ej hemlagade).

Kram

2009-03-15 @ 20:13:19
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Åsa

Lät som en underbar lördagsmiddag!

Du är talangfull på mycket du! :)



Kram!

2009-03-15 @ 22:06:08
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: ewa

Jag ser Dig stöka omkring och va kul att Du blev så inspirerad!

Jag gillar att laga mat ibland, men den mesta lagar gubben- tack-o-lov!

2009-03-16 @ 19:04:17
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Lina

Va smarrigt det lät! =P

Jag har också legat hemma sjuk... Men visst är det skønt och mysigt att bara få lite egen tid! =)



Puss och Kram!

2009-03-24 @ 13:35:43
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Lina

klart ni ska komma och hälsa på!!! Kommer bli underbart!

Hoppas ni har det bra!! kram // Lina



2009-04-05 @ 21:37:47
URL: http://monroy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0