Fredagförmiddag...

I måndags sjukskrev jag mig, för jag var helt utmattad efter helgens slit.
På tisdag gick jag på jobbet och på Onsdagseftermiddagen på fikarasten, blev jag plötsligt illamående med magont och så blev jag vit som ett lakan i ansiktet och dessutom väldigt bensvag.
Så det var bara till att gå hem, raka vägen in på toaletten och där böja sig ner och kräkas som en galning så svetten rann.
Detta pågick hela onsdagen och jag kunde knappt gå av svaghet, grät lite också inför min man, som ömkade mig och stoppade om mig.
På natten vaknade jag och kräktes och samtidigt så formligen rann det snor ur min näsa och jag skakade av feberfrossa. Grät lite då också igen och min man ömkade mig och stoppade åter om mig.
 På torsdagmorgon fick jag en smärre chock när jag såg mig i spegeln då mina ögon var så uppsvällda att jag i det närmaste var oigenkännlig. Så jag grät igen och min man ömkade mig och stoppade om mig igen....  
Idag har jag ingen nästäppa och glad är jag för det...
Ja, så här sitter jag på fredagsförmiddagen med en ömmande lekamen efter all påfrestning av kräk och dylikt och så har jag gått igenom lite läsning av bloggare.  Intressant läsning tycker jag och det är skönt att bara sitta och bara få vara, för jag orkar inte så mycket just nu...
Jag tycker det är roligare att läsa blogg, än att hålla på med facebook, jag hinner liksom inte med den riktigt...
Nej, man får prioritera, man kan inte hinna med allt...

Nåväl, när jag öppnade sovrumsdörren för att få in lite frisk luft i mitt unkna sovrum, så hör jag hur fåglarna kvittrar och jag känner i kroppen att nu går det mot våren. Helt underbart !
Nu ska jag koka mig en kopp the...
Vi syns....

Kommentarer
Postat av: Marianne

Synd att du blev sjuk men bra att maken pysslar om dig.Det är typiskt att man blir sjuk när man äntligen kan koppla av.Det är som om sjuket väntar tills man har tid.

Tänker snälla tankar om dig. Kram

2009-03-13 @ 17:10:35
Postat av: ewa

Men det var väl lite väl mycket på en gång..Jag hoppas Du tar en extra dag för att hämta igen Dig!!

Jag riktigt känner hur dåligt Du mått..kräkssjuka är i äckligaste laget..och me snor därtill..stackars lilla människa!!

Kramar.

2009-03-13 @ 22:17:49
Postat av: Jannike

Uscgh å fy då din lilla stackare.... Tur att Bosse tagit lite extra hand om dig!!!



<3 <3 <3 till dig min vän!

2009-03-14 @ 00:41:28
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Vilken gullig Bosse du har. Hoppas du mår bra nu.

2009-03-26 @ 20:00:57
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0