Min tillvaro, just nu....

Ja, min tillvaro är just nu jättemärklig, den är jätterolig, jättetröttsam, jätteplanerad och jättekreativ.
Dessutom så är jag jättesnorig för jämnan, det går liksom aldrig riktigt över..
Jag köpte den eteriska vita blomman för ett litet tag sedan och den är jättestark, så man behöver bara en pytte, pytteliten droppe som man kan dutta lite här och var och i mitt fall nu då,  i näsan..... Flaskan står på nattduksbordet, och jag "duttar" lite då och då i näsan, stoppar in fingret i snornäsan min och vrider om. Och för en stund så lättar det upp...det blir fria luftvägar...  Sen så vaknar jag till på nattkröken av att det formligen droppar ur näshålorna.   Skitjobbigt !!!
Jag hoppas i varje fall att jag blir lite bättre i näsan, innan Allt för byn har sin premiär i stan...
Huvvaligen, det kör till i magen då jag tänker på premiären. Det är liksom, ja,  som en nervpirrsroligrädsla i magen....då jag undrar hur allt skall gå. Det kommer verkligen att bli spännande.....
Nåväl, nåväl, jag har varit uppe sen halvfem i morse, då jag började mitt jobb klockan halvsex.
Japp, jag börjar så tidigt nu, eftersom vi har repetioner nästan varje kväll.
Och jag är så previligerad nu, att jag kan bestämma lite över min arbetstid och eftersom jag börjar så tidigt så kan jag sluta tidigare.  Då jag får lite mera tid på eftermiddag till att vila, tvätta, fixa käk och sånt som hör vardagen till.
Och sen klockan sex, så bär det iväg på  repetionerna ...
Men allt är värt detta besvär, för det är så vansinnigt roligt och kreativt och härligt på nåt sätt....
Och eftersom tiden går så fort, så försöker jag att bara "ta till mig" av allt detta roliga.  För vips, så är allt över och allt blir "normalt" igen...För så är det, tillvaron kan ju inte vara så här jämt....
Så jag försöker säga till mig själv i spegeln lite då och då, att " ta för dig Berit" av detta nu, och njut och lev för stunden...
Gör det bästa av detta, fast det kan kännas lite tröttsamt också.....
Och ta för mig, det gör jag, jag skiter just nu i, ifall det är lite rörigt hemma, för vad gör det om hundra år ?????
Ja, nu har jag skrivit av mig lite och jag känner att ögonlocken känns lite tunga, jag BÖR gå och lägga mig, fast jag har egentligen ingen lust....
Men, men klockan ringer halvfem i morgon och då måste snorberit vara någorlunda pigg...
Godnatt på er alla.....

Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Beritdolores! Här kommer rejäla "kryapådejhälsningar" från mej...-att näsan slutar rinna!...Vet att Ni repar hela nästa vecka...och då kan det ju vara skönt med en kväll att göra nåt annat. Jag hoppas att tiden passar att Du och Bosse kan följa med Kent med familj när de ska komma till oss och äta nån kväll nästa vecka. Ha det så gott så hörs vi nåt inför nästa vecka. Kram Ann

2009-02-04 @ 08:01:22
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Emma

De blir nog bättre snart, o tänk posetivt snart står du på scenen o visar dina SNYGGA ben.

HAHA =)



puss mammamaaa

2009-02-04 @ 11:01:04
URL: http://memzz.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja det var jättegott med gröt faktiskt, blir lite annan start på morgonen. Redovisningen gick bra :-)



Ni verkar ha fullt upp! När är det uppvisning?

2009-02-04 @ 18:07:41
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Jannike

Kanske du skulle kolla upp det här med nästäppan? Såg att du skrivit att den hållit på i två månader? Hmm.... Nåt i huset? Allergisk??? DRICK ALOE VERA!!



Kram på dig.. och du, det är klart du ska vara nervig - måste man inte det inför en sån här stor grej!!!??? Tänk vad du fått vara med om - kanske den roligaste tiden i ditt liv??!! Ta till dig och sug på karamellen!!!



Good luck!!!

2009-02-04 @ 22:03:56
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nästäppa...hmmm....kändisskap,kändisfester = tja, många runt Stureplan har också problem med nästäppa o.dyl...



MVH/ El Pianisto

2009-02-05 @ 11:42:23
Postat av: Jannike

Ha ha ha - "El pianisto" har rätt;-) Att man inte förstod DET?????



2009-02-05 @ 12:46:15
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Marie

Hörrödudu, nu får du tillfriskna - eller har du pussats med Peter Zettman kanske?? Ja dessa kändispartyn ojojojojoj :-)



Spark-i-baken inför nästa helg, jag håller alla tummar å tassar för er allihopa.



Kram

2009-02-05 @ 22:10:07
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: ewa

Hallå! NU är klänningen lagad och knytbandet längre, det ska vara bar hud där snörningen är.

Såååå snyggt blir det.

Det är så kul att vara med Dig om kvällarna!

Jag har också haft spunk över t.ex hur "filmduken" ska bli, (är svag på att mäta rätt så jag kollar femtielva ggr)

Men nu är den snart klar och inprovad, så inatt sover jag nog.

2009-02-05 @ 22:46:24
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Jannike

Sov gott!! Kram från "rödtoppen"

2009-02-05 @ 23:13:55
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0