Telefonkö, väntar.....

Ja, här sitter jag i telefonkö till läkarmottagningen, då jag har tagit mitt  förnuft till fånga med att söka hjälp angående min ihärdiga nästäppa....
Först är det "tändran" och tandläkaren som jag har suttit och skakat tänder och varit rädd inför, och nu är det "nåssan" som oroar en...
Hur kan man egentligen ha så mycket snor ? Att det inte sipprar ut i porerna, eller ur öronen, jag fattar ingenting....

Nåväl, nåväl, nåt måste i varje fall göras....kön är lång, åtta minuter har jag nu suttit här i telefonkön...
Skönt att det äntligen är fredag och ikväll blir det mys i soffan efter träning. Först en dusch, sen på med flanellpyjamasen, sen utsträckning i soffan och sen i med lite vin, god ost och en skål med ostkrokar.  .Jag känner redan nu hur skönt det kommer att bli...
Nu är det 4 minuter kvar tills jag får tala med någon om min nästäppa...
Sitter och funderar på middagsmaten, vad farao ska man hitta på...Biff vore ju inte så tokigt...
1 minut kvar nu......hm......nys...
Bara sekunder kvar nu......hm.......
Det kurrar i magen, jag är så jäkla fikasugen.....
Sekunderna har gått......hm.......
Oj, vad det kurrar i magen.....kniiip
10,9,8 ,7,6,5,4,3,2,1, nu...........hm......................
Japp, nu har jag talat med en sköterska och rådet var nu i första läget att jag i några dagar ska ta näsdroppar med lite cortison och testa clarityn om det eventuellt är nån sorts allergi jag har fått.. Annars får jag komma till doktorn...
Nej, nu jäklar ska jag snyta mig och fika...
Ha en skön helg.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att du hade en skön fredag kväll!! OCH - att det hjälper med kortisonet - gissar att det är typ Nasonex du fått;-) Good luck!



Hej svejs i lingonskogen - ha en skön lördag i pulkabacken oxå!!

2009-02-07 @ 11:59:27
Postat av: Jannike

Oj då... det var JAG som skrev i förmiddags!!

2009-02-07 @ 18:41:06
URL: http://[email protected]
Postat av: Lina

va duktig du är! Har du börjat träna! =)

Ønskar jag kunde hängt med familjen till er... har ni kul??

puss

2009-02-11 @ 15:55:39
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Agnetha

Men Berit : du är väl ändå för härlig... vi måste bara träffas & ta den där Irish kååffiin nån gång !!

Kram på dig !!

2009-02-11 @ 23:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0