Glamour.....

Känner mig rätt så trött, lite sliten och vill helst gå och lägga mig tidigt på kvällarna. Det kanske inte är så konstigt eftersom det har varit rätt så mycket den senaste tiden..Men allt slit, tränande är så vansinnigt roligt så vad gör väl det om man är lite trött ett tag....
Så jag tycker det är skönt att krypa ner under täcket ganska så tidigt på kvällarna nu och spreta med tårna.
 Fixa en mugg med turkisk youghurt, som jag har ringlat lite honung över och slutligen toppar detta med en aningens kanel på, det smakar som glass. Och sen bara bädda upp sig med 15 tjocka härliga kuddar och bara ligga och kolla in tv-utbudet. Det är så skönt.... och jag tillåter mig faktiskt att få vara lite lat nu och samla på nya krafter för snart rullar karusellen igång igen, med träning och showande. För snart blir det show igen, förhoppningsvis i Forshallen, och jätteroligt känns det...
Igår kväll låg jag och tittade på  Oscarsutdelningen....
Vilken lycka för alla dessa skådespelare, ressigörer, ja alla inblandade vad det innebär när film görs, när de får ta emot sin guldstatyett.  vilken känsla det måste vara...
Och alla dessa snygga karlar som t ex  Sean Penn, vilken godbit eller Brad Pitt.. Jag hade velat sett en skymt av Jonny Deep, herregud vilken mumsgodbit.
Och där ligger jag i sängen och drömmer mig bort att jag står under en stjärnklar himmel med armarna runt nja, kanske Sean Penn och allt är så otroligt härligt....och han viskar i mitt öra att jag är den ende för honom, hm.......... 
Antagligen så hade jag somnat till lite, då jag väcks av att någon sitter bredvid mig och tuggar på en tunnbrödmacka.
Så romantiskt...hm  och blir lite irriterad över smulorna i sängen..men så tittar jag in i dessa välbekanta blåa ögon och inser att detta är för alltid, mannen i mitt liv......

Men visst är det så att vi alla behöver väl lite glamour ibland, drömma sig bort lite från vardagens tristess....
Appropå glamour, så har jag också fått känna mig sådär glamorisk faktiskt, vid några tillfällen och fått känna mig sådär lycklig och stolt...
Den känslan som jag hade då jag fick åka in och ta emot p4-priset på Folkets hus i Östersund går inte att beskriva.
Det är svårt att förstå att människor har lagt ner tid, lust och intresse på mig och röstat på mig....

Häftig känsla var det också när Allt för byn hade sin premiär för en fullsatt Storsjöteater, vilken fantastisk, pirrig känsla.
Att få se alla männniskor som sitter där , då får man knipa sig i armen och undra om detta är verklighet, en häftig känsla..
Och sista numret när jag stod där med min glittriga klänning,  som Eva sytt,  ja, det är inte vard dag man får ha på sig en sån klänning...Och när vi stämde upp med våra toner och tittade ut på publiken och känslan av att vi faktiskt hade fullbordat vår show och att det kändes som om det gick bra. Ja, då var jag verkligen rörd...
Så hade jag bara darrat till lite extra med nederläppen, så hade jag nog börjat storbölat....., (ja, både Tobbe och jag...)
Jag var i allafall in och tittade på Sören Liljas recension från  premiären,  på Hammarstrand . nu,  ja då blir man glad över hans fina recension av vår show 2. Tusen tack för det....
Nu ska jag ta och glammorera mig ut i korridoren med städmoppen....
Ha en skön dag...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Visst behövs lite glamour! Härligt när folk blir hyllade-det behöver vi ala.Men det kan vara svårt att ta det på allvar ibland.

2009-02-25 @ 17:29:52
Postat av: ewahjonet

Å, Du är så härligt snäll och tacksam så Du ska ha en massa beröm!!

Det är ett fint inlägg Du skrivit.

2009-02-25 @ 18:33:31
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag blir så glad när jag läser det du skriver Berit, alltid!!!

Det där med röstningen till bluespriset var då så enkelt så det kan du inte tro :-) Lusten, tiden och intresset fanns det hur mycket som helst av.



Nu ska jag bara försöka pricka in så jag kan åka och kika på andra showen åxå - har nog hört att din röst/sång ställer till ståpäls på hela kroppen och det vill jag inte missa!!!



Kram på dig!

2009-02-25 @ 18:54:46
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: beritdolores

Hahahaha så vaknar du med någon som tuggar på tunnbrödmacka.. haha

men va söt du är mamma när du skrev att du kollade in i ögonen =)

romantic berit !



2009-02-26 @ 08:47:34
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Jannike

Ja du är härlig du!! Stort lycka till nästa helg igen!



Kram från Jannike

2009-02-26 @ 13:57:11
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hej igen! Nu har jag skaffat biljetter till 7/3. Längtar!!!

2009-02-27 @ 17:11:09
Postat av: beritdolores

Hej på er alla !

Ja, det känns jätteroligt att det blev show av på lördagen iallafall. Välkommen till Forshallen och jag hoppas på en trevlig kväll !!

Kram till er alla.....

2009-02-27 @ 23:32:10
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Ann

Hej på Dej Berit! Stora kramen till dej, Bosse och resten av gänget och underbart TACK för en härlig föreställning i Bispgården!!!

2009-03-07 @ 23:08:26
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Marie

Kan bara hålla med föregående talare! Stora stora kramar och tack till er alla!

2009-03-08 @ 10:14:41
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej Berit! Ta det riktigt lugnt och vila upp Dej! Förstår att luften går ur till slut...efter dessa urladdningar! (Som är så fantastiskt bra!) Dessutom med förkylning i kroppen!

Ha det gott Och som sagt TA DET LUGNT!!Kram Ann

2009-03-09 @ 10:55:45
URL: http://dansann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0