49 år......

Jag fyller 49 år idag och jag har haft en toppendag med med mina älskade barn, släkt och vänner. Jag har fått en massa paket och blommor och så har jag frossat i tårta och kakor så magen står rätt ut.....

Åldersnoja, vad är egentligen det ? Vad innebär det egentligen ? Vad betyder det ? Varför ska man  behöva stå ut och höra allt detta stressande om ens ålder,  är det så viktigt egentligen ? hör här -----
När jag fyllde 25, då fick jag höra att jag var halvvägs till 50....
När jag fyllde 30, då fick jag höra att nu började jag sakta men säkert gå mot 40 (hm...)
När jag fyllde 40, då fick jag höra att nu var det inte långt kvar till 50 ( hm...öh, det var ju tio år dit)
Nu idag har jag fyllt 49 och då börjar alla på att skruva på sig och säga, ha. ha. ha nästa år Berit då fyller du 50!!!!!!
Men herregud tänker jag, kan jag inte först få fylla 49, jag menar, det är ju inte precis nån  jäkt......
Måste man stressa sig igenom åldrarna, kan man inte få vara i nuet....
Och så säger jag, men jag har ju ett helt år kvar till 50.....
 Ja, då kan man bli utskrattad och få höra att -
- ha, ha, ha, ett år går så fort, vänta du bara, snart är du där......
Vad kommer att hända då, är det någon som kommer att spy på mig då, för att jag fyller 50, eftersom det tydligen är nåt konstigt med det, inte så konstigt om man blir nojig....faktiskt,  men det är ju bara en siffra....
Nåväl, nu har jag inget mer att säga......
Godnatt !

Kommentarer
Postat av: carina i skåneland

Men grattis, grattis, grattis Dolores på födelsedan!!! En alldeles lysande berättelse om hur det är att fylla år! Jag tycker vi njuuuter så mycket vi kan, det här siiista året innan man kan hälsa morsning och goodbye ;) Nej, för faan man är ju inte en dag över 20 eller hur!! Massor av grattiskramar i alla fall från mig i skåneland

2008-09-24 @ 23:57:15
Postat av: Jannike

GRATTIS på din 49-årsdag - här och nu, inget mer med det!!



Puss!!

2008-09-25 @ 07:22:55
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Beritdolores

Hej !

Tack, tack, tack...

2008-09-25 @ 09:30:01
Postat av: Åsa

Ja, GRATTIS (igen!)!

Och jag håller med fullständigt!!! Tänk att det alltid ska tänkas framåt - och det rejält.

Vad sägs om "carpe diem" istället?!



Kram, kram!

2008-09-25 @ 09:59:54
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Marie

Herrejisses, 49 år?!?!? Ja, det står så mycket konstigt på alla papper och nog är det väl ändå så att det som är viktigt är hur man känner sig?

Själv känner jag mig som max 25 och jag gissar att det är ungefär samma med dig så GRATTISKRAM på 25-årsdan :-)



/Marie

2008-09-25 @ 22:59:54
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Emma

Lyssna inte, ålder är bara en siffra, man behöver inte bli tex tant när man fyllt en viss ålder som vissa tror att man måste bli.

Det är tur mamma att du beter dig och ser ut som 20 ;)



PUSS !

2008-09-26 @ 11:00:02
URL: http://memzz.blogg.se/
Postat av: Lina

GRATTIS FASTER BERIT!!!!

va dålig jag e... =/



Jag känner igen mig som fan i det du skriver!!!!

När jag fyllde 24 i dec fick jag höra i januari att snart fyller du 25!

Jag har världens åldersnoja.... såå jobbigt!!!

hahahah



Puss

2008-09-26 @ 11:11:39
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Brorsan

Hm. Vadå 50? tänk på att nu är du närmare 51 än vad du var senast!!!!!!!!!!!!!!

Har försökt att ringa men Ni verkar ju fan aldrig vara hemma eller har 49 slagit till så förbaskat att du inte ork kliv opp å svarra?

Stort grattis "Emanuel", Ska försöka ringa senare och se om du orkar kliva upp.....

Kram och puss från oss alla!

Tole Blol

2008-09-29 @ 19:45:54
URL: http://elvikingo56.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Hihi. Ja då du, då kommer du att få stå på Centrumplan, iklädd endast hatt och trosor med en stor skylt: "jag är 50 år!". Man skulle i alla fall kunna tro att nåt sånt väntar, så som folk tjatar. Fast jag har klarat mig skapligt, faktiskt.... ;-)

2008-10-03 @ 11:57:51
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: catarina ove daniel

Hej . Berit

O grattis i efterskott.

Hurra hurra Du hör väl oss när vi roppar till dig hurra .

2008-10-05 @ 15:22:29
Postat av: Beritdolores

Hej !

Tack och jag hör ända hit från Solbacken hur det hurras !

Kram

2008-10-06 @ 08:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0