Nya kranar......

Jag är jätteglad för jag har en ny kran , ja alltså, jag har inte gjort någon skönhetsoperation, utan nu talar jag om min kran på toan.... 
Den gamla kranen som säkert har suttit där sen medeltiden, har nu blivit utbytt mot en ny blank, fräsch välrinnande kran.....Och så har jag även fått en ny termostat vid duschen.
Nu slipper jag stå där i badkaret med duschslangen i ena handen och en skruvmejsel i den andra för att försöka få till rätt temperatur....
Detta har varit väldigt irritersamt, för nästan varje gång jag ska till med denna procedur så har detta varit ett rent helsike och nästan alltid så har jag tappat skruvmejseln under badkaret.
Så då har det bara varit till att masa sig ur badkaret och ibland har jag varit nära att halka till och bryta benen. 
Och att sen försöka nå mejseln där under karet har inte varit lätt alla gånger och har jag inte nått, så har jag varit tvungen att hämta nåt långt skaft och försökt att pillra fram den eller så har jag hämtat en ny skruvmejsel.
Så en duschning för mig har kunnat tagit uppemot timmen !
Vid senaste storstädningen där under, så låg där  tre stycken skruvmejslar, till ingen nytta......
Och konsekvensen av detta har blivit, att jag glömmer efter varje gång att det faktiskt ligger några skruvmejslar där under och då min make behövt nån och har letat i sin anletes svett, så har det oftast slutat i  hysteriska utbrott, tills jag har kommit på att - ahhh---titta under badkaret.....där ligger dom....
Men det jag inte kan förstå är, varför har han aldrig tappat någon mejsel under karet nångång, varför bara jag.....
En gång då jag skulle mysa med mig själv med spa i karet, så slutade det inte så kul....
Jag slösade och  fyllde upp karet med en massa vatten, skum,  doftljus, ansiktsmask, gott Riojavin, och allt vad det nu var. Ja, det var skönt att bara ligga och spreta med tårna, drömma sig bort att man låg i havet nånstans i världen, fundera över livet, ja, att bara vara.
Men efter min sköna stund då jag skulle släppa ut vattnet ur karet, så blev det stopp i avlopp och rör. Det var bara till att ta fram det lilla rensbandet och dra ut en massa hår, gegg och äckligheter, sen åkte allt ut på golvet, så det var bara till att börja storstäda, så det var min spastund.....
Den gamla kranen vid tvättstället har verkligen tärt på mitt psyke under en väldigt lång tid. 
Och denna kran har även i det närmaste skrämt vettet ur mitt barnbarn, som trott att det bott ett monster där i...
När man vridit på kranen så har det låtit ungefär som om rören i huset i det närmaste höll på att explodera och har den inte blivit utbytt idag, så har jag nog sprängt fanskran i luften...
Nåväl, rörmokaren gjorde ett bra jobb där han låg där på toagolvet med näsan i vädret och skruvade under tvättstället och jag själv stod och skruvade mig i köket och hade värsta paniken. Eftersom jag förstod att under där och under alla hörn och under toaletten, så såg det förmodligen rätt så äckligt ut, blä och fy. Jag hade fortfuskstädat innan han kom  och ja, ja, jag blir förbaskad också. Varför, oftast är det vi kvinnor som tänker mest på sånt...
Varför ska jag stå där och skämmas över att det ser ostädat ut, varför skäms aldrig en karl lika mycket..?
Så varför sa jag inte så här istället - ja, jag förstår att du ser en del läskigheter där du ligger,  men min gubbe har inte haft tid att städa...
Utan istället säger jag, jättegenerad, med översvettigt rött ansikte att -   Hm, det är lite ostädat där under, men jag har liksom inte hunnit med ....och fnittrar bort allting...
Gud så löjligt !
Nej, nu ska jag göra kväll och ta mig en dusch, utan skruvmejsel...
Godnatt !


Kommentarer
Postat av: Ann

Hej Berit! Va härligt med nya kranen. Å va skönt att kunna njuta i karet! Vi har ju bara dusch vi. Jag saknar badkar! Du, blir du sugen på en varmkorv har Du nära till Time nu! Vilken tur va!

Ha en trevlig helg! Ann

2008-09-20 @ 09:34:45
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Jannike

Ha ha får väl provanvända kranen nu... inte i duschen, men i handfatet... för det var väl den som var ny???

2008-09-20 @ 16:57:23
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Är det inte Bosses uppgift att spränga saker som inte funkar? :-O

2008-09-21 @ 20:40:17
Postat av: Hanna

Haha, jaa.. Wille får nog traumatiska minnen efter det där! Nä men allvarligt fy fan vad skönt att slippa det där oljudet!! och tack för jätte god mat och hjälp i helgen mor in/Hanna

2008-09-22 @ 09:49:24
URL: http://blogg.op.se/ragundahanna
Postat av: Hanna

Grattis på födelsedagen!!!!

Kram Hanna

2008-09-24 @ 17:19:48
Postat av: carina i skåneland

Ja, den skrämde skiten ur mig också förra sommaren, kranen, och inte kunde man gå på toa och smyga heller... En fantastiskt rolig historia Berit, jag skratta så jag höll på att väcka gubben! Kram C i skåneland

2008-09-25 @ 00:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0