Födelsedagskalas...

Min "myswillebuspojkegullpluttgosbarnbarn" har fyllt 4 år idag. Helt otroligt, redan 4 år....!!!!
Min son, min yngsta dotter, min man, gammelmomma" och jag, åkte förväntansfulla upp genom Pålgårdsbacken på eftermiddan, med famnarna fulla med paket, på väg till kalas..... 
När vi svängde upp där på gården, så var marshallerna tända och på bron hängde det ballonger och kaffedoften spred sig emot oss, stack till i näsan och det  kändes så välkomnande... Och min mage skrek efter gotteligott!!!! efter nu 6 veckors Gi-diet, utan sötsaker....
Vi möttes även av ljudet från en dammsugare då vi klev upp på bron,  då Hanna höll på att dammsuga, med svetten rinnande utefter pannan. 
Goda smaskigheter bjöds det på, som bl.a en spidermantårta, goda kakor och ja, allt var jättesmarrigt.... 
Nåväl, som vanligt, barnsliga jag, så hamnade jag i lekens värld, kurragömmalek, till slut, med de barn, som hade kommit för att fira Wille...
Och där stod jag bakom "kammardörrn" och gömde mig och lekte spöke, då  jag plötsligt kom på, att de mina, satt ute i bilen och väntade på mig för att fara hem... Öh, det hade jag glömt bort, jag var ju mitt uppe i en lek....när ska jag bli vuxen ?.
Jag hörde "vuxensamtal" ifrån köket, då min äldsta dotter sa till en förälder - Jo, min mamma är sådär bara.....
Lite skamsen klev jag fram och tackade för ett trevligt födelsedagskalas, öh...hm....
Jag kommer aldrig att bli riktigt vuxen.......Gonatt..... 



 


Kommentarer
Postat av: Jannike

Nä... det är väl tur det att nån förblior barnslig

;-P



kram!!

2008-10-16 @ 23:20:02
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Lotten

Det är ju det där som bara gör att man inte kan låta bli att tycka om dig!! Och för den delen kan man alltid försvara sig med den gamla devisen "man är inte vuxen förrän man törs vara barn". Heja Berit!!

2008-10-16 @ 23:32:28
Postat av: Marie

Vuxen?? vad menas med det ordet då??



Kram

2008-10-16 @ 23:47:54
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Åsa

Nä, men det är väl bra! Fortsätt vara den du är, det gillar vi alla!

Kram!

2008-10-17 @ 10:31:27
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: Emma

Man behöver väl inte bete sig som en tant ba för man blir äldre ? Ja tkr d roligt att du är som du är =)

2008-10-17 @ 14:49:38
URL: http://memzz.blogg.se/
Postat av: Beritdolores

Hej på er alla !

Ja, tack för era inlägg, ni är så gulliga och det är sant..jag har inte "vett" att ändra mig, jag är den jag är..

Trevlig helg till er alla...

2008-10-17 @ 18:03:34
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Pianisten

Nu kanske du fattar "gammelQ"...!!!

Int skulle ja ville jära om dä å it nan annan häll. Den dan du bli som folke ska tycks ska värra, då ä du itt a Berit länger!



MVH/L

2008-10-17 @ 21:28:20
Postat av: Beritdolores

Hej!

Okéj !!!!! Som du vill pianisten ! Dä ä som som du säg, ja ä dän ja ä och ja vill int järra om mä, och bli ma som folke tycks tro och värra, då ä ja int den ja ä. Och ja ä ju som jag ä...

Så är e barra....

Kram å puss från a Berit

2008-10-17 @ 22:24:56
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: alias Kvasthilda

Klart du är som du är. Heja heja!



"Vi slutar inte leka för att vi blir gamla, vi blir gamla för att vi slutar leka"



Vi kommer aldrig att bli gamla.....

2008-10-18 @ 13:41:24
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Varför skulle du inte leka? det är ju hur bra som helst!1 ALLA mina kompisar diggar dig... det du!! S

jälv sitter jag med lego!! lav jo

2008-10-19 @ 16:11:52
Postat av: majsan

du är bara bäst som du är,fortsätt med det

2008-10-20 @ 19:17:32
Postat av: Ove H

Hej, vad kul att du nominerats till P4-lyssnarnas blues pris.

Du ska veta att vi röstar på dig!

2008-10-21 @ 15:30:02
Postat av: Beritdolores

Hej på er !

Oh, tack för att ni röstar på mig. Det är lite pirrigt ska ni veta..

Kramar

2008-10-21 @ 16:37:38
URL: http://www.svenningson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0