Sista april, gamla teatern....

Godmorgon !
Den traditionsenliga spelningen i Lien på valborg var mycket trevligt med lagomt mycket folk och de nyintränade låtarna gick bra...
Som vanligt var  det panik när  vi skulle packa in högtalare, instrument och allt vad vi nu skulle ha med oss..
så när allt var inne i bilen så undrade jag, ÄR VI MED SJÄLVA ?
Vi blev även stoppad av polisen som påpekade att vi hade ett ganska gammalt skattemärke på bilen....Öh, så nu blir det till att leta fram det i gömmorna, nånstans.
Hämtade upp mamma som stod och väntade vid vägen på oss och som redan hade varit klar för flera timmar sen.
Men så är det med äldre människor, de gör sig färdiga i god tid......
Nåväl, väl framme vid Lien så kom jag plötsligt på, har jag verkligen dragit ur locktången ?.. Så det var bara till att ringa grannen och be henne gå hem till oss och titta. Men nyckeln hade jag förståss inte lagt där den brukar ligga utan jag hade med mig den, naturligtvis... Så det var bara till att slänga sig i bilen och fara hem och kolla. Då fick jag ju även kolla om jag verkligen också hade dragit ur strykjärnet, spisen och slängt ut katta....och så hann jag dra ut reppen också, som jag hade glömt....Så det var ju bra att gick fick fara hem igen........trots allt.
Efter spelningen var jag törstig så jag tog och öppnade en god öl....då sa min mamma som såg vad jag, hennes "lilla dotter"  som bara är 48 år gör och då säger hon -    Gett du hä te de tåkke dänne dynge jänte ?  ta å köp dä e riktiga dricke istället, fy fån!!!
Och jag sa lite skamset - men mamma det är ju gott... -  Äh fjaskerier fick jag till svar, ha, ha.....
Blir man nånsin vuxen?...

Lördagen bestod av födelsedagsfirande i Pålgård då svärsonen fyllde år. Det var mycket gott det  bjöds på speciellet Hannas smörgåstårta var suverän god.
Eftermiddagen blev en sån här snabbrycksimpulsdag då min svägerska och jag fick varsin biljett till Allt för byn föreställningen på Gamla teatern.
Hon hade aldrig sett showen och jag såg min chans att följa med och ha lite kul och även om jag sett föreställningen nu en 10 gånger så är det lika kul, även om jag vid det här laget kan nästan varenda replik utantill.   Men dom är fantastisk duktiga allihopa, på sitt sätt, och de blir alltmer säkrare för varje gång jag ser dem.
Kul är det också att få höra sin inbitne blueskarl sjunga My Way, så hela salongen vibrerar. Men det är kul att få höra att han gör nåt annat också, även om det jag älskar hos honom bäst är då han spelar sin bluesmusik....
Men det är nyttigt att pröva nåt annat, det gör att man växer och upptäcker nya sidor hos en....som man kanske inte visste fanns.
Allt för byn fick ju lite dålig kritik av öp...men det var ju både ros och ris och naturligtvis så känns det ju lite jobbigt kan jag tänka, för de inblandade om showen fick en liten negativ nedtoning.
Men det är inget att hänga läpp för har jag sagt. Lite kritik får man lov att ta även om det är jobbigt att ta...men det är bara att svälja och gå vidare.
Men i lördags då jag såg företställningen så var det så otroligt bra, de fick verkligen stående ovationer och vi alla som satt där på teatern njöt och skrattade och tyckte det var hur bra som helst.  Så av mig får dom toppenbetyg i alla fall...
Nej nu ska jag återgå till arbetet, denna vackra soliga måndagmorgon...
Hej då...


Kommentarer
Postat av: anneli

Hej på dig, trevlig dag....

2008-05-05 @ 09:15:40
Postat av: Jannike

Njut av solen senare idag!!!

Kram från Jannike

2008-05-05 @ 14:38:46
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Jannike

Hej vännen!! Pratade med Nettan om hennes tjej-kväll på Hussen - verkade som om nån sagt till henne att jag sagt att det var fullbokat.... det har jag ju inte vetat själv; bara att det var jättestor efterfrågan, och som jag kan klanta till det o uttrycka mig konstigt, så har jag väl kanske sagt nåt i stil med att "det är väl snart fullt"... jag vet ju att du o jag prtatade om det, så jag vill i alla fall tala om att det INTE är fullt alls... för du lät ju lite sugen... Försök få med dig nån fler, kanske nån från A-O!!! Prata gärna med Marie Jonsson om det, för vi pratade om det igår kväll...

Kram från mig!!!

2008-05-06 @ 07:39:02
Postat av: beritdolores

Hej !
Japp,jag ska fundera på detta om tjej-kvällen på Hussen. Jag hör av mig isåfall om jag skall gå..
kram till dig...

2008-05-06 @ 10:47:26
Postat av: Ann

Ååå va´ Naemi e härlig! Hälsa henne!

Lät trevligt att va i Lien på Valborg!
..........
Jag skall också vara på hussen på lördag! Ser fram emot det!
Kram Ann

2008-05-06 @ 19:21:13
URL: http://dansann.blogg.se
Postat av: beritdolores

Hej Ann!
Det var en trevlig spelning i Lien...
Ja, min härliga,impulsiva, humoristiska mamma är rolig hon och jag ska hälsa henne så gott...
Kram..

2008-05-07 @ 07:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0