Örtagården.....

Hej !
Örtagården är på god väg att bli färdig nu..stenarna har jag lagt, fast mera skall dit och så har jag satt ner lite örter, men fler ska sättas ut. 
Örtagård låter så storslaget och den örtagården som jag hade i mitt huvud, blir ju inte riktigt som jag tänkt mig i verkligheten. Men min örtagård är liten och söt och jag börjar bli rätt så nöjd ändå.

Ivrig är jag när jag sätter igång med nåt, det skall helst vara färdigt innan jag börjat...stresshantering ! nja...men positiv stress är ju bra det också....
Att gräva är ju inte direkt roligt, men det är skönt att jobba med kroppen...
Men allvarligt så tycker jag det är lite läskigt med maskarna som kryllar runt där i jorden. En mask var så lång, ja, jag såg ingen ände på den. Fy farao....
Ja det här med att gräva ja, jag blir less och så är det så tungt så jag hämtade ut min man som låg där i soffan och mådde gott. Då jag frågade med den lenaste röst jag kunde, om han möjligtvis kunde tänka sig att ta några spadtag och det gjorde han.....
En massa jordgubbsplant har jag köpt också som ska ner i jorden...Jag försökte fuska lite, med grävningen där. Så iväg till Granngården och köpte sån där markduk, för ogräset.  Så istället för att gräva så tänkte jag att jag kanske kan lägga mattan direkt på gräsmattan och fylla upp med en massa jord och sen i med jordgubbarna. Men det fick jag inte, utan det ska grävas upp ordentligt och  göras riktigt på en gång...men nja, jag får väl se, det kanske funkar också....Lite fuskerier gör väl inget, tycker jag....
Hej så länge, nu ska jag iväg och klippa mig....

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ha en hälig dag hos frissa och i örtagård! Höres!!

2008-05-28 @ 11:46:08
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Jag gillar inte heller att gräva, det är så JOBBIGT! Fast jag vet inte varför... :)

Vi får inspektera varandras frisyrer nu då.
Kram kram

2008-05-29 @ 23:16:54
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0