Min "unga" pappa 75 år idag och lite nostalgi......

Godmorgon !
Sitter här på arbetet och tar igen mig med en kopp kaffe...då jag plötsligt kom på, hoppsan, min pappa fyller ju 75 år idag. Grattis pappsen från mig !!!!
Jag kan faktiskt inte tro att han blir så pass "gammal" men han håller sig verkligen ung då han  håller sig i form i både golf som han är en hejare på, att snickra och allt vad det nu är. Så som ni kanske förstår så finns det  naturligtvis ingen snyggare pappa än just min.
Det är bara så synd att vi inte träffas så ofta men det beror ju  på att han och min "styvmamma" Harriet, ofta bor  i Spanien, men har sin hemvist i Falun.
Men snart så åker vi och hälsar på.........................
Jag är ett skilsmässobarn, då mina föräldrar skilde sig då jag var i tonåren....
Och ibland kommer funderingarna på hur mitt liv hade sett ut idag om jag istället hade flyttat med min pappa istället.....
Nåväl, jag känner verkligen för att skriva lite om min pappa idag eftersom det oftast blir att jag skriver om min mammas dråpligheter jämt, så nu får det bli så.......
Min pappa har alltid varit väldigt intresserad av sport. Nu för tiden sen länge tillbaka spelar han golf och är en skicklig sådan. När jag var liten så tog han mig ofta med ut på skidåkning på vintern och intresset blev så stort för mig att jag även tävlingsåkte under en ganska kort period.  Pappa manade på bakefter  mig och jag stakade på med kortbena mina, så snorn rann.
 Musik  är också ett av hans intresse och han älskar ju Elvis Presley. Han kammade ofta till en sån där elvisfrilla, liksom en knicks på luggen och det blev så snyggt så.
Jag och min storebror växte upp i Stockholm i Skärholmen och jag har starka minnen därifrån....
Tänk vad lukter kan förflytta minnen från tider. Än idag då jag besöker vår huvudstad och går ner mot tunnelbanan
så är det en slags lukt, stenlukt som påminner mig om barndomen. Och då brukar det dyka upp lite minnen därifrån om människor som man en gång lekt med, vad de gör nu för tiden, vad var det som hände med dem.
En docka har jag kvar som jag fick då vi flyttade och som jag förvarar ömt, ett fint minne...
Några somrar fick jag följa med min pappa på jobb,  han arbetade då som kraftverksbyggare bl.a i Grängesberg där jag fick bo med honom i två veckor och det är roliga minnen.
Har fått berättat för mig att när jag föddes så var jag så liten att min pappa var rädd att tappa bort mig och när jag
kom hem från BB sa min brorsa så här - ge bor na till momma eller kasta na på "kasa",
snällt va......hi, hi...Syskonkärlek!!!!
Nej nu är det nog med nostalgi för den här gången, nu ska jag steka plättar med blåbärssylt och grädde...
Gomiddag...

Kommentarer
Postat av: Jannike

Vad gulligt vännen!!

2008-05-07 @ 19:50:28
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Jannike

Vad gulligt vännen!!

2008-05-07 @ 19:50:46
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Marie

Jag kan riktigt höra storebror'n din som tycker att du ska kastas på kasa!
Även min storebror tyckte visst att jag skulle kastas på kasa, det var väl tur att familjen flyttade i samma veva som jag föddes annars kanske man ha lege där :-)

På fredag är det dags att se pojkan igen - för 3:e gången på en 3:e scen och jag är lika förväntansfull den här gången åxå.

Kram på dig!
/Marie

2008-05-07 @ 22:55:55
URL: http://virus.blogg.se
Postat av: Jannike

Vännen.... jag läste på Hannas blogg.... Stackare, vad skärrade ni ska ha blivit... men vad duktig du var som satt igång med Heimlich direkt... du ser, saker o ting sitter ... alltså inte fast, utan i minnet;-)....

Tänker på dig o Bosse o Hanna!!

2008-05-07 @ 23:10:40
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Marie !
Jag var i väg och såg "pojkan" i helgen för sisådär 10:e gången. Dom var jättebra, Toppen !
Det var tur att vi inte blev kastad på "kasa" hörru..
Kram...

2008-05-08 @ 07:42:39
Postat av: Anonym

Hej Jannike !
Ja, det var fruktansvärt det där med Hanna, men jag försökte ta ett stadigt grepp. Jag blev så stark att jag hade kunnat lyft henne rakt upp och ner och skaka..
Vi hörs kram från Berit.

2008-05-08 @ 07:44:35
Postat av: Ann

Hej !
Tänk vad dofter kan finnas kvar i
minnet i hela livet! Å Du jag är ju också lillasyster....så vi har nog ungefär samma upplevelser! Hälsa´n Kent!
Kram Ann

2008-05-08 @ 10:48:51
URL: http://dansann.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej mor! vad fint du gjort på bloggen, känner du ngn data nörd mån tro?! kram

2008-05-12 @ 17:49:29
Postat av: Jannike

ja se ojsan var fin bakgrund du har.... HUR i alla världen har DET gått till????

2008-05-12 @ 23:16:20
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0