Bara en liten tankeställare.....

På bara några sekunder kan allt bara förändras....
Förändringen behöver inte vara så "stor" men tillräckligt för att inse att livet vi har är så skört...
Förändringen hände en vän till mig. Innan helgen pratade vi med varandra om allt mellan himmel och jord. Spånade om saker som man drömde om, pratade lite om att vi kanske stressade lite väl mycket och att man kanske måste ta det lite lugnt.... Min vän kände sig trött och lite småhängig och jag sa att hon måste vila sig lite...

Och så händer det........då hon bara ramlade ihop.
Akut till sjukhus och det visade  sig att det "bara" var en liten, liten propp! 
Innan hon blev utskriven, så fick hon lite råd av läkaren, råd som vi redan vet, att det kanske vore på tiden att hon tog det lite lugnt....
Lyckligtvis så mår hon bra och jag kramade henne jättehårt, då jag träffade henne hemma igen. Jag var så glad att se henne, det hade kunnat vara mycket värre.....
Nej mina kvinnor, (och män också för den delen,) vi måste försöka tänka mer på att lata oss, hjälpas åt, tänka mindre på alla måsten, unna oss lite gott då och då, massage kanske emellanåt, ta långa promenader, pussas och kramas, vila och leva.....
Jag ska försöka i alla fall så gott jag kan......
Hej så länge


Kommentarer
Postat av: Jannike

så sant, så sant..... Hälsa henne med en riktig kram....

Kram till dig med....

2008-05-21 @ 16:14:13
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Jag försöker lata mig emellanåt. Det finns alltid något ogjort och man blir aldrig klar, därför måste man se till att ta "rast", precis som på jobbet. Fast vissa i hushållet har inte begripit det....eller så har vi olika behov *morr*....

2008-05-21 @ 21:23:18
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Beritdolores

Hej på er !
Ja, jag ska krama henne hårt från dig Jannike..
Visst finns det alltid något ogjort. Och varför är det bara "vissa" som ser det..Som sagt, olika behov, Grrr!!!

2008-05-21 @ 22:03:35
Postat av: Ann

Ja tänk vad vi behöver oss en tankeställare ibland. Vi har ETT liv...det gäller att ta tillvara det. Tänka både på oss själva och de våra omkring oss! Lev och njut och slappa när andan faller på! Kram!

2008-05-22 @ 11:24:25
URL: http://dansann.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0