Mycket har hänt.....

Ja, mycket har hänt och mycket har jag gjort, så någon bloggning har jag inte hunnit med sista veckan...
Men jag börjar med att för en vecka sedan ungefär blev vi inbjudna till Gisselgårdskolan på BLUES konsert.
Det var min son Per som i vanliga fall är hårdrockstrummis men som då skulle spela bas och Kjell Berg på gitarr, Anders Elf på trummor och Pauline Natanaelsson på sång. Pauline hade ett skolprojekt som handlade om just blues och vi och många fler var inbjudna till denna konsert.
Glada och förväntansfulla for vi då upp till Gisselgård och vi tänkte väl att konserten skulle hålla på i en timme eller så. Men icke sa nicke....Paulines föräldrar hade ordnat myspys så det blev en sjujäkla fest...Tack till dessa engagerande och härliga människor som ordnade allt detta !!!!! Tack, tack....
Nåväl, konserten var hur bra som helst och jag blir så stolt över min son Per, han är supermusikalisk, det svänger verkligen när han spelar. Sen är det då de andra duktiga musikerna som Kjell Berg som är superduktig på gitarr, Anders Elf på trummor, ja, han är otrolig, spelar tungt och svängigt  och sen då den gulliga Pauline som sjöng blueslåtar med en sån inlevelse, skitbra helt enkelt. 
Jag hoppas, hoppas att dom verkligen fortsätter med bandet, tränar, utvecklas tillsammans, får lite spelningar, för det är ju en morot till att de vill fortsätta. För det här bandet har stor potensial......
Så där satt vi alla på Gisselgård och njöt och rycktes med i bluesens musik till t ex låtar av Janis Joplin. Häftigt!!!
Och jag var siste man hem förståss och Marie.....typiskt mig......och så var det några till också....men jäkligt kul hade vi.....

Renoveringen av mitt kök går framåt, nu är golvet lagt........skitsnyggt...
Min man har stånkat, svettats, suttit nere i källaren och varit hysterisk för att måtten som han kapat till inte har stämt alla gånger. 
Och jag har med min lenaste stämma försökt  haft en "låg profil" med att langat hammare, skruv, kokat kaffe, öppnat kall öl och försökt varit så tyst jag nånsin kan. Men han har varit duktig, för han är en praktisk karl, men med kort stubin.  Så helgen har varit hektisk för stackarn, först iväg tidigt på fredagmorgon upp till Lycksele med Allt för byn och sen hem igen på natten, så på lördagmorgon vid fem-tiden, var han hemma, trött och sliten och sen mattläggning.....
Dom är helt ortroliga alla i Allt för byn, vilket slit och jobb, de får verkligen jobba och allt gör de för att göra reklam för vår vackra by. Ja, de är otroliga.......
Hade ett snabbt besök av Jannike också i helgen, hörde hennes skrattande stämma i vardagsrummet då jag kom upp från källaren, härligt att träffa henne...
På fredagkväll var Kerstin hos mig, vi skulle ha lite mys och jag sov i stort sett hela kvällen på soffan, herregud, jag var så trött så jag var inge vidare sällskap. Men är man vänner så gör det inte så mycket, man är som man är.....

Tack för idag....hej då..

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja det var så mysigt att få träffa er... Blir full i skratt nu när du skriver om Bosses korta stubin, han var ju jättearg när jag precis kom.... men det gick snart över!! Tack för möjlighet till både skratt och lite tårar!! Ni är underbara!!

Kram från mig//Jannike

2008-03-10 @ 12:34:20
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Marie

Tack själv för en helt underbar kväll på Gisselgård. Tror jag törs påstå att det var en av dom härligaste kvällar jag upplevt på länge. Ler bara jag tänker på kvällen! Vilka musiker vi har!

Visst är det väl ändå tur att det är gamla vana människor som släcker och låser en festlokal :-) hur skulle det annars se ut?? *hihihi*

Kramen Marie

2008-03-10 @ 19:07:38
URL: http://virus.blogg.se
Postat av: berit

Ja jannike, vänner ska kunna både skratta och gråta inför varandra utan att det ska kännas konstigt på nåt sätt. Herregud vad mycket du har fått lyssnat på mig genom åren.....
Kram

2008-03-10 @ 20:59:41
Postat av: berit

Ja du Marie vilken kul kväll och tur är väl att vi vana, hm "gamla" hade ansvar för låsningen....
Rock`n roll baby...hihihi

2008-03-10 @ 21:05:07
Postat av: Ann

Hej och kram på Dej Berit! Vilka härliga ord du skrivit om blueskonserten. Det blev en "hurbrasomhelst-kväll", och allra mest med tanke på våra fantastiska ungdomar. Å nu ser vi fram emot fortsättningen! Ha det gott. Kramar Ann

2008-03-11 @ 07:30:04
URL: http://dansann.blogg.se
Postat av: Ann

Hej igen! Glömde ju naturligtvis att tacka "vanan och erfarenheten" för låsningen av lokalen. Det kändes mycket tryggt ska Ni veta.....hihihi...Kram igen! Ann

2008-03-11 @ 07:35:03
URL: http://dansann.blogg.se
Postat av: Catarina

åhhh, vad jag saknar er alla tokskallar. Det händer alltid nått roligt ( för att inte tala om stressigt) runt er. O här sitter jag o tråkar nere i Skultuna!
Men i kväll ska jag till MIcke o Zanna och fika, hos min gullegull.

2008-03-12 @ 17:49:29
Postat av: berit

Hej Catarina !
Jag saknar dig också och ja, lite mycket har jag nu
att göra och jag blir så ivrig, då jag vill få färdigt allt, helst på samma minut....men jag trivs just nu trots allt även om jag är ganska så trött på kvällarna.
Kram och hej då

2008-03-12 @ 22:54:40
Postat av: Jannike

"Chilla" Berit!!! Ha ha, säger du säkert, kommer från rätt person... ha ha!!

Var rädd om dig!! Puss o kram från Torvalla

2008-03-12 @ 23:14:51
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Anders Elf

Hej Berit!! Vilka lovord du ger, du skämmer bort en!! :-)Men dödskul att höra från en som vet hur det ska låta.....

Förresten.. Hur blev det med repningen framöver?? :-) Ha det gott!!

2008-03-18 @ 01:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0