Fortsättning på "stegräknarkvinnan"......

Hon går och går och detta verkar aldrig  nå sitt  slut....det börjar snarare bli värre. Allt kretsar nu kring denna stegräknare.  Hennes liv har nu förändrats radikalt då hon säger - att det här är det bästa som hänt mig, jag har nu koll på mina steg. Och nu har hon börjat ge sig på korridorerna också (anneli) alltså....och blekare och blekare blir hon....
När Maggan och jag höll på att städa upp lite vid en korridor, då ser vi "stegräknarkvinnan" gå fram och tillbaka och hon går bara förbi oss, som i trans, med en slags konstig blick och säger då hon sveper förbi oss med sitt  långa hår som  slänger hit och dit  - de ä bara te å röre på sä, om det ska bli nån effekt.
Ibland undrar jag om Maggan har börjat tagit intryck också, för hon berättade att igår hade hunden och hon delat på en liten bit med blodpudding, två små bitar med blodpudding hade hon ätit. Två bitar, herregud, jag skulle kunna vräka i mig 12 bitar.
Och dessutom igår sa Anneli att jag såg ut som en hedemorahöna och samma dag, på kvällen säger min man att jag börjar på att se ut som rena Sumobrottaren på armarna......va,va,va är e som händer.....
Tur att helgen närmar sig......så jag i lugn och ro får försöka smälta allt det här...
Fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Hahaha! Vi ser fram emot fortsättningen på "Sagan om stegräknarkvinnan"
(Jag har en stegräknare som vi fick i julklapp av jobbet, om du vill låna, jag glömmer alltid sätta den på mig. Och för övrigt blev jag så deppad över hur få steg man går på en arbetsdag....)

2008-03-14 @ 10:12:20
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: berit

Hej Gun !
Japp, jag lånar den gärna.....

2008-03-14 @ 17:40:15
Postat av: Jannike

Men hjärtat, vad är det för tokar du jobbar med?? Å vad säger din gubbe???? Fy på honom!! Sumoarmar eller inte så är du strålande vacker:-)

Kram!!

2008-03-14 @ 20:52:43
Postat av: Memma

HAHAHA VA DU SKOJAR, Sa han så om sumoarmen !?=O

2008-03-15 @ 09:59:12
URL: http://memzz.blogg.se
Postat av: Ann

Hej Berit! Ja konstföreningens årsmöte är en trivsam tillställning. Men då jag var där och höll koll så vet jag ju att i år tyvärr....vann Du inget konstverk.
Å inte jag heller...men det är som småkul att vara med när det är utlottningen.
Ha en skön påsk och hälsa de dina. Kram Ann

2008-03-18 @ 08:26:48
URL: http://dansann.blogg.se
Postat av: Kent

Tjena syrran! Å go Påsk på ne alle som ä å titte på blåggen åta Lilla. Nej jag tänkte på den där jävla stegräknarn som du verkar "hata/älska". vi tog på oss en sådan vi också på jobbet för att se hur mycket man går. En normal da så låg jag på ca. 15000 steg. Grejen är ju det att den där jävla plastmanicken blir ju som en liten "personlig jävla -gå mera-tränare". Efter en tid så ville man ju ha fler steg registrerade så till slut var man ju uppe vissa dagar till 25-28000. Så nu har jag gjort det enda riktiga. Jag har släng fanskapet i Åa. Är nu nere på ett normalt "stegande", har ingen aning om hur många men jag mår goootttt! Säg åt Toka att göra som jag. Puss på Er alla/ Én Kent

2008-03-22 @ 17:30:27
URL: http://elvikingo56.spaces.live.com/blog/
Postat av: Anonym

Hej käre storebror !
Tänkte gå in på din sida, men jag måste ha lösenordet!!!, så skicka den på min mail.
Herregud, 25-28000 steg, det var inte dåligt.
Jag har en stegräknare hemma, men den står just nu på mikron och den använder jag som äggklocka,för tillfället.

2008-03-25 @ 09:32:24
Postat av: Jannike

ha ha ha!! Du, Berit, det var ett bra användningsområde!!!

Kram!!

2008-03-25 @ 09:48:42
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Hanna

Höru höna...du är så vacker!!

2008-03-26 @ 13:23:49
URL: http://blogg.op.se/ragundahanna
Postat av: Jannike

Ja och jag läste på snäll-häxans blogg att du nu hade fått en fin vit blänkande tand oxå - inte illa!!

Kramis!!

2008-04-03 @ 23:54:10
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0