Anneli med stegräknaren....

Ja, nu har även min arbetskamrat drabbats av stegräknarsjukan. Hjälp...hjälp säger jag !!!!
Det är en liten röd apparat som hon sätter på byxlinningen och så fort hon vaknar och kliver ur sängen så sätter hon på sig den...
10 000 steg ska man gå varje dag och detta skall då göra att man går ner i vikt, säger hon med stirrig blick.. 
Men, men förutsättningen för denna viktnedgången är att man absolut inte får äta något som helst gott, inte ens på helgen, så några chips för min  del  (som hon älskar och vi handlade tillsammans igår och då köpte hon TVÅ CHIPSPÅSAR hm..hm )  blir det inte tal om nu.....
Inte nog med det, nu ligger hon även på vårat fikarum och krälar på golvet, upp och ner går magen.
Maggan och jag vi sitter med varsin kaffekopp och njuter av kaffetåren och tittar på denna svettiga människa..
och vi frågar Anneli hur det känns och hur det går ?
- Jag måste bejaka min kropp nu och tänka på min hälsa och istället för att sitta på soffan så kan vi  alla gå fram och tillbaka i vårat fikarum istället  säger hon....det blir mera steg då.....
-Jo det är klart säger Maggan, men jag tror jag går ut och tar mig lite "friskluft" ja istället.
Det känns som att du har blivit lite galen säger jag till Anneli och Maggan instämmer då hon kommer tillbaka från "luftfriskintaget" att det  nog har snurrat runt nu  ordentligt.......
 
Men skämt å sido, jag ska nog också skaffa mig en stegräknare, för det ger en liten sporre till bättre hälsa, man har lite bättre koll. Bara det inte går till överdrift....

Jag är nyklippt och nu säger Anneli att  - Berit du ser ut som en hönan baki rumpan som jag har hemma....en hedemora ullhöna. Och för att vara lite snäll säger hon också, att den är gullig.......berit
Nä nu jävlar........
Hej då

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag hörde då att du blev jättefin i håret! (Även om ullhönor kanske är gulliga...?)
Åsså hörde jag att det planeras en tjej-vin-prat-kväll framåt sommaren. Låter kanon det!!!!
Ha det!

2008-03-13 @ 10:16:21
URL: http://ace67.blogg.se
Postat av: Maggan

Du är skitsnygg (får man säga så när man själv är "skyldig" till klippet?)...
Jag invigde Åsa våra "dricka-vin-sommar-kväll-ute-på gräsmatttan" tankar. Å skriver vi det här då blir det ju sant, eller hur?
Kram på dej!

2008-03-13 @ 18:40:01
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: Dotra

Haha, du är så jävla rolig. jag ser dig sitta där och smaska på tårtan och Anneli kör sit ups och är lite halv andfådd och sitter och smaskar och pratat dialekt med `na...grymt!

2008-03-13 @ 19:44:40
URL: http://blogg.op.se/ragundahanna
Postat av: alias Kvasthilda

Jag vill också se höna...eh, håret menar jag! Och jag vill också dricka vin och prata, jag kan vara rätt bra på bäggedera! Men det är långt till sommaren....

2008-03-13 @ 22:11:20
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: beritdolores

Hej på er alla !
Maggan du är så duktig på att klippa....och tänk på när vi ALLA skall träffas och ha drickavinsommmarkväll på gräsmattan, detta måste bara bli av nu.....

2008-03-14 @ 08:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0