Vattning, katter i denna ljuva sommartid...

Vattning, vattning och åter vattning......Ja, nu är det full spurt på kvällarna, med vattenkannan i högst hugg och det börjar på att växa upp nu allt jag har satt. Det är en tillfredsställelse att se hur de små fröerna gror och växer upp.
Och det är inte bara jag med vattenkannan som skvätter runt trädgården utan nu är det inflyttade kattor som har invaderat min trädgård. 
De skvätter runt  i min sådd och växter och ibland så lyckas de även pricka in mina nytvättade lakan...Grr...
Ja, tydligen så måste kattorna rivera på allt, just nu,  (kan man skriva så...rivera ???). Ett nytt ord kanske...
Men jag har alltid sällskap ute, då katthuvuden kikar fram lite här och var i häcken och rätt som det är så blir jag anfallen....då de leker kurragömma med mig.


I denna ljuva sommartid.....
ja, nog är det ljuvligt och det gäller att försöka stanna upp lite också nu och njuta. 
Men det är mycket som ska göras...eller man vill ju göra allt det här och det märks för nu är det väldiga aktiviteter på gång både hos oss och grannarna. Då det spikas, sågas, grävs, samtal om dess olika projekt som är på gång, vedhuggning, och allt vad det nu är....


Gå ut  och gläd dig vid........
Ja, jag känner verkligen glädje nu av allt det sköna i vår herres hage...
Alla  lukter,  häggen som blommar och även syrenen som har börjat slagit ut nu...
Nu är det sommar.....


Hej så länge....


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, det är inte bara kattan som skvätter i blommorna...: )

2008-06-04 @ 11:10:05
URL: http://blogg.op.se/ragundahanna
Postat av: beritdolores

Hej !
Hi, precis,andra skvätter också omkring...
Kram från Mamma

2008-06-05 @ 09:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0