Hostattacker, hyperaktiv...

Hyperaktiv är jag nu....
Sitter här med mina rosarutiga flanellpyjamasbyxor och klockan är endast runt fyra på morgonen och jag är absolut inte morgonpigg... .....Huvva nä, varför jag är uppe den här tiden beror på att  jag har fått en sådan rethosta att  jag absolut inte kan sova....
Irriterad....huvva nä, jag är mer än irriterad ska jag säga...här sitter jag och hostar och hostar, en hosta som håller på att göra mig fullständigt galen... 
Och inifrån sovrummet, hör jag någon, som drar djupa härliga andetag och efter ett tag så kommer det rejäla snarkningar, så jag tror taket ska lyfta.
Men jag missunnar ingen att sova sött.....huvva nä......
Utan ynkliga jag, har fullt upp med att få i mig den sjunde koppen med honungsvatten nu.
Jag har  smörjt in mina bröst, ja, inte brösten direkt,  utan bröstkorgen, med den starka oljan, vita blomman, som är så stark att jag nästan får andnöd.
Jag har sisådär sugit på 100 halstabletter,  men inget tycks hjälpa, förutom att mina ögon är nu stora som pingisbollar känns det som....
Så det är jag och "pojken" som ligger ute i stolen på altan och en fin kraftig skata, som spatserar ute i trädgården mellan björkarna, som är uppe.
Hade jag haft lite Southern Comfort hemma, så hade jag svept i mig ett rejält glas, nu på en gång.
Det hade nog hjälpt mot min hosta....
För jag är ledig från jobbet idag och tur är ju det, så det hade inte gjort nåt. om jag "lullat" på här lite groggy på morgonkvisten...

Vi har spelat runt nu i flera veckor nu och det har varit så otroligt roligt...
Senast igårkväll var vi på Ankracet uppe i Ammer, som var en mycket trevlig och rolig spelning med mycket folk.
På kakkalaset  I Böle, var var vi också i veckan och spelade..
Och där fanns det hur mycket gokakor som helst, ja, över 90 sorter...
 Och jag åt endast EN ENDA LITEN YNKA KAKA´ och jag fattar inte hur detta kan vara  möjligt  !!!!!!! EN KAKA !!!!
Jag fattar ingenting, jag måste ha haft feber !!!!!
Jag har i alla fall semester, från mig själv nu, alltså sångmässigt, rösten behöver få vila ett tag nu......
Nej nu ska jag ta och koka mig en kopp kaffe och sätta mig på altanen med "pojken" och "lyssna" på naturen, och försöka njuta av sommarmorgonen, mellan mina hostattacker..
Godmorgon...

Kommentarer
Postat av: Marie

Godmorgon :-) Hua va elände ma hosta!!

I gårkväll hamnade jag i ännu en av dina/era repertoarer (stavas det så) och jag imponeras...IGEN!!! Ni är så f-t duktiga och din röst Berit är bara, ja jag vet inte vad jag ska säga.......helt fantastisk! Å så kommer minnena om Alfons Åberg när jag ser Per, herrejösses vad tiden går :-)

Tack til mig som åkte till Ammer i går, annars hade jag missat alltihopa :-)



Kram till er alla!

2008-07-11 @ 08:59:52
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: Jannike

Lilla vännen då... jag ser skatan som spatserar framför mig!!



Tack för en jättemysig kväll med gott vin!!



Kram från Jannike

2008-07-13 @ 23:48:35
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Åsa

Uscha så otrevligt med hosta! Hoppas att du mår bättre nu. Kram!

2008-07-15 @ 18:24:36
Postat av: beritdolores

2008-07-17 @ 21:23:14
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: beritdolores

Hej på er alla !

Jag har inte, faktiskt, hunnit varit inne på min blogg på länge men jag har haft för mycket omkring mig...

Alfons Åberg...ja...vilket minne...och tack för dina lovord till mig Marie..

Ja, vi hade en mysig kväll Jannike..

och Åsa, jag är lite bättre i hosta nu...

Hej då så länge....och kram på er..

2008-07-17 @ 21:27:07
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Emma

Snarkis=)

2008-07-17 @ 22:01:42
URL: http://memzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0