Tjurhumör, städning, kexchoklad på ryggen....

Vaknade tidigt i morse av att kaffedoften spred sig in till sovrummet....lördagar är nog det härligaste jag vet..
Då är det mysfrukost för hela slanten med gott kaffe....
Men mystiden led mot sitt slut ganska så fort då Bosse började trampa omkring här med diverse letningar av än det ena och än det andra. Allt för byn ska upp till Lycksele och showa ikväll så här hemma var det packning nu som gällde. Hårtrimmern hittades också till slut.....pust..... sen var det packat och färdigt och Allt för byn bussen gled in på Anders-olofsväg och hopp in i bussen med "gubben". Och sen det slutgiltiga, jag står på trappen och skriker och undrar om han har  med sig det och det och om han har rene kalsipper med !!!!!

Herregud så jag håller på......och jag tänker på när vi två ska ut och spela, herregud vilken letning hit och dit det är då.  Kolla tusen ggr att plånboken är med, notstället och det är en det ena och än det andra. Så när vi väl brukar komma oss ut genom dörren härifrån så brukar det vara Emma som undrar om vi har med oss allt.
Jag har räknat ut att det brukar ta ungefär en timme innan vi har kommit oss ut från Hammar`n, för ibland får vi vända om och oftast då när vi har stannat till på Statoil för tankning, ja då  kommer vi på att vi har glömt nåt.
Jag minns en gång då Bosse skulle iväg med Elmos och spela, då hade han glömt nåt och då fick jag sätta mig i bilen och åka till  Bispgården för som tur var hade de inte hunnit längre och det gick  fortare för mig att fara dit än för dom att vända och fara tillbaka hit eftersom de hade släpvagnen påkopplad.
Herregud vad många roliga spelminnen jag har, rätt tokiga grejor faktiskt som jag måste skriva ner senare...
Nej jag måste bara skriva ner en grej som jag kom på nu....
Vi i  Bluesbandet hade varit och spelat, vi skulle sova över på hotell och Bosse och jag hade ett eget rum. På natten vaknar jag av att han kliver upp, han passerar min säng och på ryggen ser jag en
stor chokladkaka som sitter fast på hans rygg. Jag säger inte mycket mer än - hörru, du har en chokladkaka som sitter fast på ryggen....Hoppsan får jag till svar....
Jag skäms lite då jag tänker på städpersonalen, vad ska de ha trott  när både kudde och lakan är bruna. Jag hoppas de förstod......
Nåväl....

Eftersom jag börjar på att känna mig ganska så pigg nu så är det full speed, så nu jäklar har jag börjat på att städa lite men nu var jag tvungen att ta en liten paus....för jag blev lite suris när jag upptäckte en massa skäggrester som låg på köksbänken och en massa snuspapper tillsammans med några kronor och en massa annat dorj som låg i en hög.... Nåväl, nåväl....det är bara att bita ihop.
Igår var jag som ett trotsigt barn, jag vägrade helt enkelt göra middag, jag tjurlåg och läste till framemot sex-tiden. Magen kurrade, ja, jag var med andra ord jäkligt hungrig. Men eftersom jag hade en tjurdag, så tänkte jag skam den som ger sig. Jag ville se om det möjligen kunde vara nån av de som var här ,som möjligtvis kunde tänka sig att börja med middan. Jag tjurade på, inget hände till sist sa jag -  jag hoppas det blir nån mat här i huset innan Lets dance börjar på tv:n. Pers tjej tittade in i sovrummet och sa till slut -  öh, tänkte ni äta nåt idag ? - Jo det hade jag tänkt, men idag gör jag ingen mat, för jag har ingen lust, så det så.....
Sen blev det matlagning av i köket och jag låg kvar i sängen och läste, sen var det bara till att kliva upp sent om sider till ett dukat bord. Efter måltiden tackade jag för maten, rapade och sa -  jag kommer inte att diska heller idag, så det så.....
Nu ska jag fortsätta städa. Sen ska jag åka och handla nåt gott till ikväll, för då ska min "willebus"  (barnbarn) vara här hos mig och sova över och vi ska ha så mysigt så....
Hej så länge....

Kommentarer
Postat av: Jannike

Rätt inställning Berit!! Kan även berätta att det strulat rejält för dom här scenuppbyggarna där oppe i Lapplands-helvetet - alla skärmarna blev för höga, de har fått tagit loss en matta på golvet, blev för trångt för att kunna ha 2 sceningångar mm.... för att vara Niclas var han rätt less och
irriterad... ja, du får höra mera sen...

Kramis!! Ha en härlig kväll!!

2008-02-09 @ 15:06:03
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Lhendernah

Bra Berit!
Vadå?
Jo, det mesta...men....det var en 200 g Geisha (chokladkaka) Bosse sov på!

2008-02-10 @ 10:40:10
Postat av: Berit

Hej Lhen......!
Va ! vare e Geisha????
Kramis till dig

2008-02-10 @ 12:15:29
Postat av: alias Kvasthilda

Oj, Geisha! Det är ju nästan helgerån!

2008-02-10 @ 13:10:40
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Åsa

Ha,ha! Vilket härligt inlägg! (Tur att jag hittat din blogg!)
Hade Bosse en Geisha i sängen...?!
Och det verkar ju vara en bra idé det där med att tjura... Det funkade ju!
Kram!

2008-02-11 @ 10:47:38
Postat av: sara

Men de va väl skönt Berit ..att slippa göra maten =) haha .

Kram!!!

2008-02-15 @ 14:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0