Musik är glädje....

Ja, nu är helgen åter igen snart över, men det har varit en trevlig helg...
Fredagskvällen på centrum där vi hade konserten, var hur rolig som helst.  Det var mycket folk som kom och lyssnade på oss, cirka 200 personer var där.  Det känns mäktigt att få stå på en scen och se ut över människorna som sitter där och veta att de kommer för att lyssna på oss....häftigt!
Och så kan man känna sig  trygg då man vet att Lars Amren (ljudkillen) sitter där ute och skruvar med ljudet och  man kan bara slappna av och lita på att han fixar allt......Man behöver bara säga till om man vill ha lite mer på medhörningen eller vad det nu är, så fixar han till det...Härligt.  
Sen så har man ju Mattias och Lennart som är super, de är så roliga.....
Eftersom jag är van att stå ensam att sjunga, så är det här nått nytt för mig att sjunga med andra och så är det nyttigt att jag får testa att sjunga lite annan musik också.
Blues och soul ligger ju mig varmt om hjärtat. Men som sagt, det är alltid nyttigt att få pröva nåt annat....
Nåväl...
På lördagkvällen fixade jag till Taco, så "Willebusen", mina tjejer och Sara och Gunnel var här då vi åt med god aptit. Sen så förflyttade vi oss till soffan där vi tittade på melodifestivalen. Det var jättekul att se Micke Ajax där bakom trummorna, han är skitduktig. Sen så satt jag där i soffan, resten av kvällen och tittade på film och sen så var det nattinatti.
Idag har jag varit på jobbet och tokstädat, jag var tvungen att ta igen de timmar jag tog ledigt i fredags, så det var bara att gå dit och gnida på....
Jag har inte så mycket mer att skriva om idag, utan jag skall umgås med familjen lite nu....
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja du verkar ha haft en jätteskön helg i alla fall!! Och visst var det roligt att Micke och Rongedals gick direkt till final... men inte Carola??? ha ha, snacka om att besvikelsen sken igenom!!

Kram!!

2008-02-17 @ 21:07:44
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Jag är lika förvirrad som vanligt...inte visste jag att Micke var med. Men dom var bra! Och jag håller med Jannike *fniss*. (Gillar inte Carola nåt vidare)

2008-02-18 @ 11:47:24
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: hanna

Ja ni är alltid så duktiga, så skoj att det är lite kvinnlig anda på byn! tack för en trevlig lördag kväll...kram

2008-02-18 @ 17:38:57
URL: http://blogg.op.se/ragundahanna
Postat av: Jannike

Har DU fått skrivkramp nu?? Längtar efter några trevlig rader attt läsa....

Kram!!

2008-02-21 @ 11:55:43
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: berit

Hej Jannike !
Ja lite..men jag har haft lite så tiden har liksom inte räckt till...
Kram

2008-02-21 @ 21:43:24
Postat av: Jannike

Ok, men hoppas det kommer nåt snart... du tar det väl lugnt??

Kramis!!

2008-02-21 @ 22:32:27
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0