Feberfrossa...

På söndagmorgonen  vaknade jag av en otrolig svedande värk mitt i bröstet, rösten började bli hes och jag kände mig lite yr i bollen och jag förstod att nu är det nån slag influensa på gång.
Men jag masade mig iväg trots allt till träningen mitt på dan då vi övade in lite nya låtar, men jag blev allt sämre och på kvällen kom då feberfrossan...
Så jag  fick jag lov att sjukskriva mig och jag har nu legat den mesta tiden och jag har druckit honungsvatten, käkat en massa apelsiner, och sugit på en massa extra starka halstabletter och kollat på massor av tv film och sovit där emellan.
Nu var jag alldeles stel i kroppen så det var nödvändigt att kliva upp och röra på mig lite och även orka med ett litet blogginlägg.
Idag kan jag knappt prata, försökte säga godmorgon till Emma men jag lät ungefär som en whiskycigarrrökande hundraårgammal gumma. Jag blev rädd för mig själv.....
Behöver lite tröst nu, någon som stoppar om mig och ynkar för mig lite känner jag.... 
Min käre make var ju sjuk förra veckan och herregud vad ynkligt !  Ja, det finns inget ynkligare än när en karl är sjuk. Jag skickade ett sms från jobbet till honom där jag skrev  - jag förstår mycket väl att du är jättesjuk men du måste kanske ändock försöka ta dig ner i pannrummet och elda för det är så kallt ute och elen är väldigt dyr. Men han orkade inte......
Och nu när jag är sjuk så har jag heller inte orkat tagit mig ner i pannrummet och eldat, så jag är precis lika ynklig jag.....
Hej då....


Kommentarer
Postat av: alias Kvasthilda

Ussa, stackars dig....

2008-02-05 @ 13:48:56
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Jannike

Usch usch usch - stackars gamla whiskeycigarrrökande gumma;-( Låter inge´ bra....

Kram min vän o krya på dig!!!!

2008-02-05 @ 20:44:24
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Jannike

saknar dig.....

2008-02-05 @ 23:57:13
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Finns det verkligen whiskeycigarrer....? *fniss* vill du inte ha whisky kan jag komma ner med fishermans friend-sprit åt dig, det måste vara bra för halsen!

2008-02-06 @ 08:47:30
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0