Irriterad, lite i alla fall...

Jag blir så förbaskad på mig själv.....
Jag vill verkligen ha ett skinade, blänkande hem till jul men inser att jag inte riktigt orkar med de "kraven" som jag har på mig själv..
Japp, jag har nu trissat upp mig här hemma under kvällen, så mitt humör är inte det bästa, kan jag tala om.....
Fast jag kan inte skylla på någon annan än mig själv....även om skadan redan är gjord ändå...
Därför så sätter jag mig här och bloggar lite, för att få ur mig lite irritation och få nån sorts nytändning på detta julstök...
Herregud, jag som har intalat mig själv att det gör ingenting om jag inte "uppnår detta" utan jag istället skall ta det lugnt, inte stressa upp mig, att inte bry mig om att det är lite dammigt här och var, och inte bry mig för att jag inte har hunnit med att baka de 70 kaksorterna som jag drömt om och som jag inte ens har hunnit med de andra åren heller, för den delen...
Oj, vad jag saknar min svärmor såna här gånger, hon är ju så gammal nu och julstöket är ett minne blott, men jag  minns hur gott hon bakade och alltid fick man då lite gott att stoppa i frysen..
Även min mamma som är en sjujäkel på att baka, kunde fylla upp vår frys, men nu är hon nyopererad och kan inget göra....
Men räddningen blir väl till att droppa lite jularomalukt och tända på i köket, så sprider det sig lite julkakslukt i huset, så då kan jag åtminstonde känna den där "stämningen"  och "fridfullheten"....
Men god julmat ska det bli eftersom jag tycker väldigt mycket om att kocka...
Julskinkan står min man för, japp det är ungefär som på sommaren...då är det "gubbsen" som står för grillningen och skinkan på julen....
Mitt humör känns redan bättre nu, när jag har fått skrivit av mig lite...
Men min man har jag tyvärr redan hunnit skälla ut, när jag bad honom ta moppen och dra med den under sängen så att allt läskigt damm försvann därifrån..
Men jag tyckte inte han hade det rätta "taget" så istället för att uppmuntra, så skällde jag för jag tyckte inte att det  blev "riktigt gjort.....Han svarade mig inget då, utan gick och la sig på soffan och kollade på en film istället...
Och jag stirrade och fick endast ur mig ett Grrrrr istället....
Men nu när jag har lugnat ner mig, så inser jag, att pga min  "trötthet" så har jag helt obefogat lagt det på min man som faktiskt också är trött och behöver vila....och som inser att han måste ta det lugnt och det gör inte jag eftersom jag är så tjurig...Jag får skylla mig själv......Så nu måste jag be om förlåtelse..och smöra lite......
Gokväll och kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack detsamma! Och se till att strunta i allt som ska fixas, för det spelar faktiskt ingen roll. Sjung lite för dammet och ät pizza. Skål och kram på dig.

Postat av: Jannike

Ja du berit, det e´ så lätt att bli alltför stressad så här dags... Vi har haft det hur mysigt som helst i stort sett hela kvällen, tills jag i mitt lätt stressade tillstånd reagerade på en enda liten ynka grej Jocke sa... Det blev världens diskussion och tårar, från båda håll... mne vårt plus i den här familjen ÄR att vi alltid kunnat prata med varann, och det kunde vi ju nu med... Så det känns SÅ mycket bättre!!



Nu ska jag snart få sätta igång med de sista klapparna och rimma lite... ska bli mysigt!!



Kramar i massor!!

2008-12-23 @ 23:48:01
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Marie

Vet du - här i huset har vi haft dammtussar och hundhår i hörnen i flera jular - och julafton har varit precis lika mysig som alltid ändå.



För några år sedan så förbjöd jag mig själv att stressa inför julen och tänk, det går alldeles utmärkt. Om jag hinner och vill gör jag köttbullar, annars gör mamma scan riktigt goda :-) - kan verka som vansinne men det är värt allt att inte stressa den här tiden!



Ta det nu lungt, jag tycker att det verkar som maken har tänkt rätt - ta hans råd och vila en stund så ska du se att du har mera ork efteråt! Det finns väldigt få "måsten"



Stor julkram till er från mig!

/Marie

2008-12-24 @ 00:56:15
URL: http://virus.blogg.se/
Postat av: hjonet

Ha, ha, jag hör och ser Dig fräsande flänga runt som ett skållat troll, med moppen i högsta hugg och Bosse som skakar på huvet och förstår att hålla sig ur vägen... Kan vara en ide till ett nytt shownummer kanske..?

Släng Dig i soffan Du med och tänk på att "lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete"

Kram!

2008-12-24 @ 08:46:12
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Ann och Ulf i Vikbäcken!

En stor Go Jul kram till Dej Berit och hela din härliga familj från oss i vikbäcken

2008-12-24 @ 12:52:18
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: alias Kvasthilda

Det är ju skönt att höra att fler stressar upp sig, även om det är sorgligt.....

Jag har fortfarande ont i magen. Men vi hade trevligt iaf. :)

Dock sjöngs det alldeles för lite.

2008-12-25 @ 16:40:03
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0