Lukt....

Det blir lite väl långt mellan gångerna som jag skriver nu. Men det beror på att jag har så mycket annat att göra just nu, så att mitt bloggande blir lite eftersatt.. Men nu är jag igång igen...
I lördags var vi och spelade blues och det var mycket folk och en bra stämning. Så det var riktigt kul !
Jag var lite halvkrasslig i halsen så jag var lite fundersam över hur det skulle gå med sången, men det gick bra.
Men nu har halsontan gått över till rethosta, helst då på natten..Så jag har knappt sovit nåt i natt.
Vid tretiden i natt var jag uppe och vräkte i mig 120 pepparkakor och en stor kopp med varm choklad. Gotteligott !
Ja, just det...jag skulle ju skriva om lukt. Och inte vilken lukt som helst, utan om den naturliga fislukten...
Även om jag tycker att det är jättebra att man inte får röka på lokal, så kan jag ändock tycka att det ibland vore  välbehövligt med lite cigarettrök, åtminstonde lite cigarrök, det luktar ju gott i alla fall...
När folk blir lite yrsliga, då börjar fislukten !  Ja, det är ju naturligt, alla hämningar släpper och även där bak....
Fisodören sprider sig som en tung dimma,  och där står jag på scenen, tar tag i mitt magstöd och andas in...
Ja, då  sticker det till i näsan av fislukt som sakta men säkert, sprider sig uppför scenkanten...... Det känns inget vidare fräscht faktiskt...Men herregud vad ska jag göra och säga. Jag kan ju inte säga åt folk att sluta släppa sig, utan det är ju bara att köra på. Man får försöka tänka positivt då, att det är ens egen fis som luktar. För sin egen fis tolererar man ju, eller hur....?
Jag såg en ganska kul grej nu i lördags då  en kille som stod och dansade samtidigt höll för näsan och höll en tänd  tändsticka, som han svepte runt med, för att det luktade så mycket fis..
Nåväl, nu är det färdigpratat om detta publuktfissyndrom......

Igårkväll så firade vi Hannas 29-årsdag. Och som vanligt hade hon gjort en smarrig smörgåstårta, vanlig tårta och en massa "krus". Ja, det är inte klokt vad åren går, att min "lilla" är 29 år........

Nu är det pynt, tomtar, julmat och klappar som gäller. Men inte förrän den 20 december kommer jag att börja på med mitt julstök...då jäklar ska det bli skinande rent i vårt hus. Julklappar skall lackas in, gran skall letas och köttbullar skall rullas... Och så ska jag sätta på stereon på högsta volym och lyssna på Björlings oh helga natt så att tårarna sprutar.
Då nalkas det jul för mig....
Hej då och ha den skön dag...

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ja man har hört fler som klagar över "fislukten" faktiskt... Frågan är vad som bättre för hälsan... ändå?;-)Fick du förresten mitt "lycka till"-sms på kvällen?? Det kom inget svar, men jag önskade er i alla fall en STOR bluesälskandes publik... om än fis-fri;-)



Härligt att längta efter julstök!



Kram från Jannike

2008-12-15 @ 14:34:24
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vad du är härlig! Jag blir så lycklig varje gång du bloggat (kollar mest varje dag - eftersom jag har TID just nu).Jag blir så GLAD av att läsa! Kram

2008-12-16 @ 09:06:25
Postat av: Åsa

Ja det är ett märkligt fenomen det där med att folk (fä?) släpper sig hejdlöst så fort det är massor med annat folk omkring? Kanske har dom druckit sig till apstadiet och tror att fislukten ska attrahera någon annan "fis-apa"....

Ja, inte vet jag, men det var en teori i alla fall=)



Ha en skön jul, och försök blogga lite mellan dammsugaren och skurmoppen:)

Kram!

2008-12-16 @ 10:59:23
URL: http://ace67.blogg.se/
Postat av: ewa

Ha,ha! Men det värsta är ju att fisar består av miniminismåsmå droppar som innehåller dessa fisgaser. ALLTSÅ FÅR MAN FAKTISKT I SIG FISARNA i näsan om man är nära. Det har jag hört i ett av "Anders o Måns"program, som de hade för några år sen.Låter ju logiskt men man vill INTE tro på det!!!

Eftersom det är små droppar som kommer från allt som luktar så borde man alltså kunna "lukta upp" en stekt kyckling...rent teoretiskt.

2008-12-16 @ 18:47:12
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Broder Kent

Ja du är rolig du syrran och den där Eva gör ju att man inte vill lukta nåt mer......

2008-12-16 @ 20:13:20
URL: http://elvikingo56.blogg.se/
Postat av: beritdolores

Hej ALLA !

Ja, vilket ämne jag tog upp om fisar, men det är intressant också...fniss, fniss..

Ibland så kommer bara en sån där fis, helt plötsligt, och så skäms man.

Ikväll fes jag så där plötsligt, då jag höll på med en dansövning med AFB ensembeln, pinsamt, blää..

Hoppas ingen hörde...

Hej då alla fisglada människor...

2008-12-16 @ 22:41:11
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Emma

Du stog säkert där o fes lite du oxå ;)

2008-12-16 @ 23:09:59
URL: http://memzz.blogg
Postat av: Beritdolores

Förresten !

Fis heter på finare språk, flaturera. Om nu någon är intresserad..

Hej !

2008-12-17 @ 08:27:27
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Ann

- "Fes Du älskling!" Låter väl rart!

Ja, fis är ju lite tabubelagt...kan nog ha med lukten att göra! Det kan ju vara vedervärdigt...om det inte är ens egen vill säja!!!

Hej från ann

2008-12-17 @ 09:26:54
URL: http://dansann.blogg.se/
Postat av: Lina

Hahaha!!! Håller med dig om de med fisar ute.. uscha... Nu känner man allt när man inte får röka på krogen... =)

2008-12-17 @ 13:17:08
URL: http://monroy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Ja hörredu mora... du är rätt bra påa tt dra iväg en brakskit du med...hahahahaa

2008-12-18 @ 17:30:39
URL: http://blogg.op.se/ragundahanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0